۹ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۵۶

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس:

بی‌عدالتی در تخصیص بودجه مانع از توسعه گلستان شد

بی‌عدالتی در تخصیص بودجه مانع از توسعه گلستان شد

گرگان- نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: بی‌عدالتی در تخصیص بودجه مانع از توسعه گلستان شده و استان محروم گلستان نیازمند ویژه‌بینی است.

رمضانعلی سنگدوینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال‌های اخیر سازمان برنامه و بودجه نسبت به تخصیص اعتبار به استان‌های محروم همچون گلستان، سیستان و بلوچستان و ایلام بی‌توجه بوده است.

وی افزود: این بی‌توجهی، بی‌تدبیری و بی عدالتی فاصله چشمگیر شاخص‌های توسعه‌ای با استان‌های توسعه یافته کشور ایجاد کرده و مانع توسعه استان‌های محروم شده است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا با اشاره به اینکه استان‌های محروم همچون گلستان نیازمند ویژه‌بینی دولت در تخصیص اعتبار هستند، ادامه داد: برخی از طرح‌ها و پروژه‌های استان مانند راه آهن گرگان مشهد، احیاء خلیج گرگان و … برای به سرانجام رسیدن نیازمند اعتبار ویژه هستند که تلاش می‌کنیم ردیف اعتباری مجزا در بودجه ۱۴۰۰ به آن‌ها اختصاص یابد.

وی به کم‌کاری برخی از مدیران هم انتقاد کرد و گفت: متاسفانه برخی مدیران ارشد دولتی با شیوع کرونا پشت این بیماری پنهان شده‌اند و بر اثر ناکارآمدی نتوانسته‌اند تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کنند.

سنگدوینی با تأکید بر اینکه توسعه استان با سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف میسر می‌شود، تصریح کرد: گلستان در حوزه‌های مختلف مستعد سرمایه گذاری است و هیچ استانی به مانند گلستان تمام ظرفیت‌ها را یکجا و باهم ندارد اما بروکراسی‌های اداری مانع از توسعه واقعی و جذب سرمایه‌گذار در این استان شده است.

وی با بیان اینکه گلستان خیلی عقب افتاده و نتوانسته از ارزهای دولتی برای سرمایه گذاری استان استفاده کند و همین امر باعث شده گلستان جزو استان‌های کمتر توسعه یافته کشور باشد، اضافه کرد: مسائل سیاسی مانع پیشرفت اقتصادی گلستان بوده و نیازمند عزم جهادی هستیم تا بتوانیم در حوزه اشتغال و توسعه گلستان گام‌های موثری برداریم.

کد خبر 5107726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha