۱۵ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۳۷

توسط انتشارات کتابسرای تندیس؛

دهمین‌جلد مجموعه «نیروی سیگما» چاپ شد/ قصه ویروس مرگبار و همه‌گیر

دهمین‌جلد مجموعه «نیروی سیگما» چاپ شد/ قصه ویروس مرگبار و همه‌گیر

ترجمه کتاب «انقراض ششم» به‌عنوان دهمین جلد از مجموعه «نیروی سیگما» نوشته جیمز رولینز توسط انتشارات کتابسرای تندیس منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «انقراض ششم» نوشته جیمز رولینز به‌تازگی با ترجمه هادی امینی توسط انتشارات کتابسرای تندیس منتشر و راهی بازار نشر شده است. این‌کتاب دهمین‌عنوان از مجموعه داستانی «نیروی سیگما» است که این‌ناشر ترجمه آن‌ را چاپ می‌کند.

جیمز رولینز  با نام اصلی جیمز پاول زاچکوفسکی، نویسنده آمریکایی این‌مجموعه، متولد سال ۱۹۶۱ در شیکاگو است که به‌جز نویسندگی، در زمینه دامپزشکی هم مشغول بوده و هست. او اولین‌رمان خود را در سال ۱۹۹۹ منتشر کرد. یکی از معروف‌ترین آثار او، مجموعه «نیروی سیگما» است که داستان‌هایش با محوریت فعالیت‌های یک مرکز تحقیقاتی درباره پیشگیری‌های تکنولوژی در آمریکا چاپ شده‌اند.

پیش از این‌، ترجمه کتاب‌های «توفان شن»، «نقشه استخوان‌ها»، «حلقه سیاه»، «ویروس یهودا»، «آخرین پیشگو»، «کلید رستاخیز»، «کلونی شیاطین»، «خونزاد» و «چشم خدا» به‌عنوان مجلدات اول تا نهم این‌مجموعه منتشر شده‌اند. در این‌مجلدات مطالب و اتفاقاتی درباره پاپ، واتیکان، آینده، پیشگویی و ... حضور داشتند.

نیروی سیگما گروهی متشکل از سربازان زبده نیروهای ویژه ارتش ایالات متحده است که به دلیل ضریب‌هوشی بالا دست‌چین شده و با گذراندن دوره‌های فشرده تحصیلات تکمیلی در رشته‌ها و گرایش‌های متنوع، به عنوان مأموران عملیاتی وزارت دفاع، فعالیت می‌کنند. این گروه وظیفه دارند در مقابل تهدیدهای جهانی بایستند که در سطح بالایی از دانش متکی‌اند. انرژی‌های دست‌نیافتنی، مواد مرموز، آزمایش‌های پیشرفته، ویروس‌های ناشناخته باستانی، دستکاری‌های ژنتیکی، رادیواکتیو، قارچ‌های بیماری‌زای اصلاح ژنتیکی شده، پدیده‌های فیزیکی ویرانگر و... که همگی ریشه در تاریخ مرموز و معماگونه تمدن‌های باستانی دارند.

اعضای گروه سیگما با تکیه بر مهارت‌های نظامی، ذکاوت و آموزش‌های علمی باید در برابر این تهدیدها ایستادگی کنند و دنیا را نجات دهند. آن‌ها با معماهایی روبرو می‌شوند که از زمان‌های باستانی و تمدن‌های ناشناخته به جا مانده، افرادی با نیات پلید به آن‌ها دست پیدا کرده و قابلیت ویرانی بشر را دارند.

در جلد دهم این‌مجموعه، یکی از ایستگاه‌های تحقیقاتی دورافتاده ارتش آمریکا، پیامی لبریز از وحشت مخابره می‌کند که پایانی دلهره‌آور دارد: «همه ما را بکشید!» سربازها که برای تحقیق به ایستگاه می‌رسند متوجه می‌شوند همه کشته شده‌اند؛ نه فقط دانشمندان داخل آزمایشگاه‌ها بلکه همه حیوانات، گیاهان، موجودات زنده و باکتری‌ها. و تا کیلومترها دور این‌وضعیت به چشم می‌خورد.

اعضای گروه تحقیق متوجه می‌شوند ویروسی از این مرکز تحقیقاتی منتشر شده که مقابل همه‌چیز مقاوم است و حتی خالقش نیز قدرت کشتنش را ندارد؛ ویروسی مرگبار که به سرعت منتشر شده و حیات را در همه اشکال از بین می‌برد.

در ادامه داستان، فرمانده گری پیرس و بقیه اعضای سیگما برای ممانعت از نشر این ویروس، باید سرزمین منجمد جنوبگان را بکاوند که زمانی سرسبز و مملو از حیات بوده و حالا راز هایی باستانی در خود دارد که می‌تواند راهگشای مقابله با تهدید میکروبی گریبانگیر دنیا باشد...

این‌کتاب با ۵۲۲ صفحه و قیمت ۹۶ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 5113665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha