در دیدار با مقام سازمان ملل؛

وزیر دفاع لبنان خواستار توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی شد

وزیر دفاع لبنان خواستار توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی شد

وزیر دفاع لبنان در جریان دیدار با فرمانده نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد «یونیفل» خواستار توقف فوری تجاوزات رژیم صهیونیستی به حاکمیت ملی این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «لبنان ۲۴»، «زینه عکر» وزیر دفاع لبنان با «استیفانو دل‌کول» فرمانده نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد (یونیفل) دیدار و گفتگو کرد. دیدار مذکور در شهر بیروت انجام شد.

بر اساس این گزارش، دو طرف در جریان این دیدار در خصوص آخرین تحولات امنیتی لبنان بحث و تبادل نظر کردند. وزیر دفاع لبنان در این دیدار خواستار توقف فوری تجاوزات رژیم صهیونیستی به حاکمیت ملی این کشور شد.

وی گفت: اسرائیل باید دست از تجاوزهای مکرر به حریم هوایی و دریایی لبنان بردارد. طرف اسرائیلی باید به قطعنامه‌های سازمان ملل متحد به ویژه قطعنامه شماره ۱۷۰۱ که پس از جنگ ۳۳ روزه صادر شد، پایبند باشد.

وزیر دفاع لبنان در ادامه سخنان خود یادآور شد: لبنان هرگونه تجاوز به مرزهای هوایی، دریایی و زمینی خود را مردود می‌داند. چندی پیش نیز «میشل عون» رئیس جمهور لبنان به «شربل وهبه» وزیر خارجه این کشور دستور داد تا در خصوص تعرضات پی در پی رژیم صهیونیستی به حریم هوایی لبنان، در شورای امنیت اقدام کند.

میشل عون به وزیر خارجه لبنان دستور داد تا در نامه‌ای فوری به شورای امنیت سازمان ملل متحد ضمن محکوم کردن شدید تعرضات رژیم صهیونیستی، این اقدام صهیونیست‌ها را در مجامع بین المللی پیگیری کند.

رژیم صهیونیستی مدتهاست که ضمن تعرض به حریم هوایی لبنان، حاکمیت ملی این کشور را نقض می‌کند. علیرغم اینکه لبنان بارها و در مناسبت‌های مختلف این اقدام صهیونیست‌ها را محکوم کرده و از جامعه بین المللی خواستار رسیدگی به این تجاوزات شده است، اما تاکنون اقدامی از سوی طرف‌های بین المللی برای مقابله با تل آویو انجام نشده است.

کد خبر 5125225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha