۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۹:۴۴

مدیر کل حفظ آثار استان مرکزی تاکید کرد؛

لزوم مشارکت مساجد در تبیین و ترویج فرهنگ دفاع مقدس

لزوم مشارکت مساجد در تبیین و ترویج فرهنگ دفاع مقدس

اراک- مدیر کل حفظ آثار استان مرکزی گفت: مساجد می‌توانند در تبیین ابعاد مختلف دفاع مقدس بسیار اثرگذار باشند و ما نیازمند این هستیم برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس همه جانبه نگاه کنیم.

به گزارش مهر، غلامرضا کریمی در نشست مشترک با فعالین حوزه‌های علمیه استان مرکزی گفت: تبیین فرهنگ دفاع مقدس و جلوگیری از تحریف و فراموشی این فرهنگ ارزشمند یکی از مهمترین مطالبات مقام معظم رهبری از دستگاه‌های فرهنگی است.

وی افزود: سطح تعامل دستگاه‌های دولتی برای تبیین و ترویج فرهنگ دفاع مقدس مطلوب است و ظرفیت‌های مناسبی برای تحقق این کار پای کار آمده‌اند اما کافی نیست.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: دفاع مقدس متعلق به دستگاه، نهاد و افراد خاصی نیست و همه ملت در این مقطع ارزشمند نقش داشتند و امروز هم باید برای تبیین، ترویج و جلوگیری از تحریف این فرهنگ ارزشی همه پای کار بیایند.

برای تبیین و ترویج فرهنگ دفاع مقدس باید همه جانبه نگاه کنیم

کریمی با اشاره به تأثیرگذاری مساجد در ترویج فرهنگ دفاع مقدس بیان کرد: مساجد می‌توانند در تبیین ابعاد مختلف دفاع مقدس بسیار اثرگذار باشند و ما نیازمند این هستیم برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس همه جانبه نگاه کنیم.

وی تصریح کرد: بسیاری از حوزه‌هایی که امروز در کشور شاهد پیشرفت‌های بسیار چشمگیر آنها هستیم در مقطع دفاع مقدس دچار تحول شدند و امروز به این درجه رسیدند و به طور مثال عرصه پزشکی و سازندگی کشور در دوران دفاع مقدس اوج گرفت و امروز می‌بینیم به این درجه از پیشرفت رسیده‌اند.

کریمی تاکید کرد: در آستانه فرا رسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و در ذیل برنامه‌های ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان اولین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی با رویکرد گام دوم انقلاب برگزار می‌شود که این جشنواره یک زمینه مناسب برای پای کار آوردن ظرفیت عظیم مساجد است که باید به آن توجه شود.

برگزاری جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی در دهه فجر

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: نقش حضرت امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت، نقش مراجع تقلید، ائمه جمعه و جماعت در انقلاب اسلامی دفاع مقدس و مقاومت و نقش روحانیت و حوزه‌های علمیه در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت از مهمترین محورهای اولین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی است.

کریمی بیان کرد: کلیه علاقمندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند در بخش‌های پنجگانه جشنواره شامل؛ تألیف و ترجمه کتاب (خاطرات و تاریخ شفاهی شهدا و ایثارگران روحانی، کتابهای مرجع و اسنادی)، تحقیق و پژوهش (مقالات علمی و پژوهشی چاپ شده در فصلنامه‌های علمی - پژوهشی)، چند رسانه‌ای (کلیپ، موشن گرافیک، اینفوگرافیک و پادکست)، فیلم و عکس (فیلم داستانی، مستند و عکس) و فیلمنامه (بلند و کوتاه) شرکت کنند و مهلت ارسال آثار تا ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ است.

کد خبر 5129048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha