۶ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۲۳

معاون استاندار خراسان جنوبی خبر داد؛

معوقات ۲۸ میلیاردی کارگران در خراسان جنوبی/تلاش برای وصول بدهی ها

معوقات ۲۸ میلیاردی کارگران در خراسان جنوبی/تلاش برای وصول بدهی ها

بیرجند- معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: معوقات کارگران در استان ۲۸ میلیارد تومان بوده که بخش عمده ای مربوط به راه و شهرسازی است.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر خوش خبر پیش از ظهر دوشنبه در نشست تخصصی با نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی خراسان جنوبی با بیان اینکه نیروی کار سرمایه‌ای طلایی در سال جهش تولید هستند، اظهار کرد: مشکلات این قشر در کمیسیون کارگری استان پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: حل مشکلات جامعه کارگری زمان بر بوده چراکه در طول زمان ایجاد شده بنابراین باید از رها شدن و انباشت آنها جلوگیری کرد.

خوش خبر با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی عضو کمیسیون کارگری هم پیگیر مشکلات این حوزه هستند، اظهار کرد: حفظ و صیانت از نیروی کار همواره باید مورد توجه باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: هر واحدی مانند مرغداری‌های آسیب دیده از آنفولانزا دچار مشکل می‌شوند، بخش تولید و جو روانی جامعه هم به چالش کشیده می‌شود.

وی با بیان اینکه در امر مصون سازی، اولین نگاه ما برگشت نیروی کار به چرخه فعالیت است، اظهار کرد: استمهال وام، استفاده از تسهیلات ارزان قسمت و بیمه کارگری از جمله اقدامات انجام شده در راستای حمایت از کارگران آسیب دیده است.

خوش خبر خواستار توجه به بیمه بیکاری کارگران شد و افزود: کارگران جزو افراد زحمتکش جامعه بوده که نباید به فراموشی سپرده شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر معوقات کارگران استان به ۲۸ میلیارد تومان می‌رسد که بخش عمده‌ای در حوزه راه و شهرسازی است.

وی با بیان اینکه با رایزنی‌های انجام شده بخشی از این معوقات پرداخت شده است، گفت: آب و فاضلاب دومین دستگاه در بخش معوقات کارگری بوده که ملزم به پرداخت شده است.

خوش خبر با اشاره به مشکلات بیمه‌ای بیمارستان میلاد برای کارگران بیان کرد: بیمارستان میلاد به صورت مستقل فعالیت می‌کند بنابراین برخی در تامین دارو دچار مشکل می‌شوند.

کد خبر 5130572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha