۲۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۹:۳۰

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل:

وزش باد و افزایش دمای هوا در اردبیل ادامه خواهد داشت

وزش باد و افزایش دمای هوا در اردبیل ادامه خواهد داشت

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: تا اواسط هفته آینده وزش باد تند جنوبی و افزایش نسبی دمای هوا در مناطق جنوبی و مرکزی استان اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

سیاوش محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر، به تشریح آخرین نقشه‌های هواشناسی استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد تا اواسط هفته آتی در غالب مناطق استان اردبیل جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز در مناطق جنوبی و مرکزی استان افزایش نسبی دما رخ خواهد داد افزود: تا عصر روز دوشنبه آسمان نوار شمالی استان ابری پیش بینی شده و به تدریج از میزان ابرها کاسته و وزش باد تند جنوبی دور از انتظار نخواهد بود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل کمیته دمای رخ داده در ۲۴ ساعت گذشته را سه درجه سانتیگراد زیر صفر اعلام کرد و گفت: کمترین دمای رخ داده در مناطق جنوبی استان مربوط به شهرستان خلخال و بیش‌ترین دما به شهرستان مشگین شهر با ۶ درجه سانتیگراد بالا صفر اختصاص دارد.

محمدی از افزایش شدت وزش باد در روز سه شنبه خبر داد و افزود: با تقویت زبانه‌های کم فشار بر روی دریای خزر و نیز افزایش گرادیان فشاری در سطح زمین، بر شدت سرعت وزش باد در نواحی مرکزی و جنوبی استان افزوده خواهد شد از این رو توصیه می‌گردد جهت جلوگیری از بروز خسارت از استحکام سازه‌های موقتی و سبک اطمینان حاصل شود.

وی تصریح کرد: از روز چهارشنبه تا جمعه هفته جاری، آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد جنوبی پیش بینی شده و به تدریج شاهد گذر امواج ناپایدار از تراز میانی جو خواهیم بود.

کد خبر 5142235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha