۲۱ بهمن ۱۳۹۹، ۲:۰۳

امام جمعه گناوه:

علما و روحانیت در طول تاریخ پناهگاه اقشار مختلف مردم بوده‌اند

علما و روحانیت در طول تاریخ پناهگاه اقشار مختلف مردم بوده‌اند

گناوه-امام جمعه گناوه گفت: نقش علما و روحانیت همواره با در کنار مردم بودن معنا پیدا می‌کند و این قشر همیشه در طول تاریخ ملجا و پناهگاه اقشار مختلف مردم بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در دیدار حجت الاسلام عبدالخالق دشتی امام جماعت مسجد جامع شهر و روحانی مبارز سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی به مناسبت دهه مبارک فجر اظهار داشت: این همه تکریم و احترام نسبت به عالمان در فرهنگ و دین ما، بدین جهت است که آنان انسان‌های متعهد، راهنمای مردم، مخالف بدعت‌ها، پاسدار اندیشه‌های ناب، طرفدار حقوق محرومان هستند.

امام جمعه گناوه با اشاره به پیشینه علمی و مبارزات انقلابی این روحانی جلیل القدر افزود: علمای دینی در رأس تمام حرکت‌های انقلابی هستند و حضور حضرتعالی در این شهر مایه خیرات و برکات فراوانی بوده و هست.

وی گفت: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی روحانیت با اتکای به اسلام ناب و پیروی از ولایت فقیه توانست یک نظام دینی و طرح دین در قالب یک نظام حکومتی را برپا کند.

امام جمعه گناوه بیان کرد: نقش روحانیت همواره با در کنار مردم بودن معنا پیدا می‌کند و هیچوقت از مردم جدا نبوده‌اند و این قشر همیشه در طول تاریخ ملجا و پناهگاه اقشار مختلف مردم بوده‌اند.

در این دیدار حجت الاسلام حاج شیخ عبدالخالق دشتی نیز به ذکر خاطراتی از ایام مبارزات انقلاب و چهلم شهدای مردم تبریز در سال ۵۶ پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالخالق دشتی از روحانیون پر نفوذ و از رهبران مبارزات علیه حکومت ستمشاهی در دوران پیروزی انقلاب اسلامی در گناوه بوده و سوابق انقلابی این روحانی در آن برهه تاریخی بسیار قابل تأمل است.

وی در طول هشت سال دفاع مقدس نیز بارها در جبهه‌های جنگ حضور داشته و در پشت جبهه نیز به حمایت از رزمندگان اسلام می‌پرداختند.

کد خبر 5142668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha