۲۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۴۳

معاون استاندار کرمان:

احتمال هجوم شدیدتر ملخ ها به کرمان وجود دارد

احتمال هجوم شدیدتر ملخ ها به کرمان وجود دارد

کرمان - معاون استاندار کرمان در خصوص احتمال هجوم شدید ملخ ها به استان کرمان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی موسوی آیت‌اللهی صبح دوشنبه در ستاد بحران استان کرمان بیان داشت: در برخی از مناطق استان احتمال هجوم ملخ‌های صحرایی وجود دارد ضمن اینکه از سال ۹۸ تا به حال در این خصوص یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار ردیابی در استان صورت گرفته و یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار به صورت زمینی و هوایی سمپاشی شده است.

وی افزود: یکی از چالش‌های مقابله با ملخ صحرایی در استان کمبود تجهیزات است؛ طی سال گذشته با اقدامات به موقعی که انجام دادیم موفق شدیم از هجوم ملخ‌ها به مزارع و باغات جلوگیری کنیم.

موسوی آیت‌اللهی تصریح کرد: در سال جاری یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار ردیابی در استان انجام شده که در ۴۵ هزار هکتار سمپاشی صورت گرفته است.

معاون استاندار کرمان در بخشی از سخنان خود ضمن انتقاد از نحوه توزیع اعتبارات کشوری به استان‌ها یادآور شد: سازمان حفظ نباتات کشور اعتبارات خود را در بین استان‌ها به خوبی توزیع نمی‌کند و سال گذشته اگر همکاری خوب سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نبود در این زمینه با مشکلات جدی مواجه می‌شدیم.

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه دسته‌های چند میلیونی ملخ به کشور وارد می‌شوند، احتمال هجوم ملخ‌های بیشتر در استان دور از انتظار نیست.

کد خبر 5148334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha