۱۶ اسفند ۱۳۹۹، ۹:۱۶

توسط نشر داستان؛

«خسرو می‌خواست بمیرد»‌ با «شرجی مرداد» چاپ شد

«خسرو می‌خواست بمیرد»‌ با «شرجی مرداد» چاپ شد

رمان «خسرو می‌خواست بمیرد» همراه با مجموعه‌داستان «شرجی مرداد»‌ توسط نشر داستان منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشر داستان به‌تازگی دو کتاب از داستان‌نویسان جوان ایرانی منتشر کرده که یکی رمان و دیگری مجموعه‌داستان است.

رمان کوتاهِ مورد اشاره، «خسرو می‌خواست بمیرد» نوشته احسان مظاهری نویسنده جوان برازجانی است که در قالب چند نامه نوشته شده و روایتی چندپاره دارد.

در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:

بعضی وقت ها آدم دلش می خواهد خودش را در آغوش یک نفر بیندازد و چند ساعت در سکوت و آرامش در همان حالت وقت بگذراند. در آغوش کسی که معلوم نباشد چه کسی است. کسی که سر نداشته باشد. کسی که صورتش محو و ناشناس باشد؛ و تنها با دست های باز شده اش، آغوش آرامش بخشش را به رویت گشوده باشد. و می دانی؟ در آن حال خوب است خودت را ساعت ها ولو کنی و از یاد ببری. نه خنده، نه گریه. تنها زل بزنی به خورشید یا ماه. و غرق شوی در یک آهنگ، در یک فکر، در یک نور یا تاریکی محض. انگار که در آغوش تمام هستی افتاده ای. انگار یک ماهی هستی در آب های عمیق اقیانوس. رهای رها. آسوده ی آسوده. سکوت. بی رنگی. اما مگر می شود؟ انگار نه...

این‌کتاب با ۱۰۰ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان منتشر شده است.

مجموعه‌داستانی هم که این‌ناشر به‌تازگی چاپ کرده، «شرجی مرداد» نوشته مسیح عطایی است.

مجموعه پیش‌رو، اولین‌کتاب از نویسنده جوان خراسانی‌اش است که ۱۰ داستان کوتاه را در بر می‌گیرد. بیشتر داستان‌های این‌کتاب درباره موضوعات اجتماعی از جمله فقر، خودکشی، جنگ، ناباروری و ... هستند.

عطایی در این‌داستان‌ها با نگاهی برون‌مرزی، مسائل انسان‌های کشورهای دیگر ازجمله رنج‌های دختران کوبانی و شهدای فاجعه منا را هم مد نظر قرار داده است.

عناوین داستان‌های مندرج در این‌کتاب، به‌ترتیب عبارت است از:‌ اتاق آنسوی دیوار، آتیش بازی، آشتی با سکوت قبرستان، این یک قانونه،‌ حصار شکسته، شرجی مرداد، عکسی که در آتش سوخت، فرشته ای در صحرا، کودکی خوابیده در راهرو، مصیبت صمد.

این‌کتاب هم با ۱۲۰ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۴۷ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 5160913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha