۲۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۴۷

در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی؛

کاروان دانشجویی بسیجیان جهادگر بدرقه شدند

کاروان دانشجویی بسیجیان جهادگر بدرقه شدند

نوزدهمین کاروان دانشجویی بسیجیان جهادگر دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برای ارائه خدمت به مردم مناطق محروم بدرقه شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، مراسم بدرقه نوزدهمین کاروان دانشجویی بسیجیان جهادگر گروه منتظران مصلح با حضور دکتر علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در مسجدالنبی دانشگاه برگزار شد.

زالی این حرکت جهادی دانشجویان را الگویی آموزنده و ترویج اخلاق عملی برشمرد و گفت: سفر به مناطق محروم که فاقد زیرساخت های کافی بهداشتی و فرهنگی و اجتماعی است و مشارکت دانشجویان در این حرکت جهادی باعث نهادینه شدن تفکر و اندیشه ای در دانشجویان سلامت می شود که آنان در عرصه ارایه خدمت پیشتاز باشند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی این دانشجویان در آینده طبیبی حاذق، جامعه نگر و توانمند می شوند که با نگاه محرومیت زدایی به ارائه خدمت به مردم می پردازند.

وی با اشاره به دیدگاه و بیانات مقام معظم رهبری درباره حرکات جهادی خاطرنشان کرد: مطالبه مقام معظم رهبری این است که حرکات و الگوی جهادگری باید گفتمان رایج جامعه شود. از نظر ایشان ایمان و ظرفیت فراتر انسانی دو عنصر بنیادین در شکل گیری حرکات جهادی است و با کارهای جهادی می توان همه بن بست ها را در تمامی عرصه ها شکست.

زالی یادآور شد: مقام معظم رهبری تاکید دارند آثار و مواهب معنوی، اخلاقی، ارتقایی و ایجابی کارهای جهادی برای فرد جهادگر و خدمت رسان بسیار زیادتر از خدمت گیرنده است.

وی همچنین از دانشجویان بسیجی جهادگر خواست که در این اردوی جهادی یک جنبش و انگیزش نیز در ساکنان منطقه ای که اعزام می شوند ایجاد کنند و نمونه های مبرز و الگوهای عملی اخلاقی مومنانه در این اردوهای جهادی باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی این فرصت را برای دانشجویان بی بدیل دانست و افزود: شما مقرب درگاه الهی بودید و اجر مضاعفی دارید. در این ایام شیوع کرونا بدون تردید سفر شما با سختی ها و محدودیت های بیشتری نسبت به سال های گذشته همراه خواهد بود اما اجر مضاعفی هم دارید.

وی پیشاپیش سال نو را به این جهادگران بسیجی تبریک گفت و برای آنان در این حرکت ارزنده مردمی و جهادی و انقلابی آرزوی توفیق و سلامتی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فرهاد زاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی خاطرنشان کرد: این جهاد نصیب هرکسی نمی شود و خداوند این باب رحمت را برای دوستان خاص خود باز کرده است.

وی این اردوی جهادی را باعث ایجاد ارتباط عاطفی دانشجویان با توده مردم و شکست حصار عاطفی بین مردم و گروه سلامت برشمرد و به اجر بالای آن در درگاه الهی اشاره کرد.

فرهاد زاده آغاز این اردو در روز اول شعبان را به فال نیک گرفت واین حرکت جهادی را بسیار ارزشمند برشمرد و در پیشبرد نظام و ماندگاری انقلاب موثر دانست و از این حرکت خالصانه دانشجویان قدردانی کرد.

وی ضمن دعای خیر برای تمامی این جهادگران دانشجو برای آنان آرزوی توفیق و سلامتی کردو از آنان خواست مراقبت سلامتی خویش باشند تا بهتر بتوانند خدمت رسانی کنند.

در خاتمه این مراسم نمادین دانشجویان بسیجی گروه منتظران مصلح با بدرقه رئیس دانشگاه و سایر مسئولان عازم مناطق محروم برای خدمت رسانی شدند.

کد خبر 5171013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha