۲۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۳۹

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین:

۹ وقف جدید به جمع موقوفات استان قزوین پیوسته است

۹ وقف جدید به جمع موقوفات استان قزوین پیوسته است

قزوین-مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: با توجه به وضعیت سخت اقتصادی در سال جاری ۹ وقف جدید به موقوفات استان قزوین افزوده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام مصطفی مجیدی در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه که صبح امروز در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیره استان قزوین برگزار شد با اشاره به تأثیر کرونا بر حوزه‌های مختلف زندگی مردم اظهار کرد: سال ۹۹ از سوی رهبر معظم انقلاب سال جهش تولید نام گذاری شد ولی آنچه این سال را تحت تأثیر قرار داد، مواسات و همدلی مردم بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ابراز کرد: مردم پا در راه مواسات گذاشتند و این موج را به راه انداختند و یک ارزش جدیدی را برای نظام مقدس ایجاد کردند و انشاالله این مسئله تنها منوط به شرایط بیماری کرونا نیست و در تمام دوران‌ها ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: ما در سازمان اوقاف وامدار واقفین هستیم که وقف کرده‌اند و ما باید احیاگر و اجرا کننده نیات واقفین باشیم تا انشالله ما هم از باقیات صالحات بهره مند شویم و اهالی رسانه هم که در ترویج وقف پا در میدان گذاشته‌اند از این باقیات بهره مند شوند.

مجیدی با اشاره به برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیره استان قزوین گفت: هفتمین دوره جشنواره وقف چشمه همیشه جاری قرار است که برگزار شود و استان قزوین پایلوت بخش خوشنویسی این جشنواره است که علاقه مندان می‌توانند در ۴ رشته خوش نویسی شرکت نمایند و آثار خود را از سراسر کشور تا پایان فروردین ماه به دبیر خانه ارسال کنند.

وی بیان کرد: هر ساله طرح آرامش توسط اوقاف در بقاع متبرکه برگزار می‌شد و امسال به خاطر کرونا و رنگ بندی ضوابط خاص خود را دارد شرایط استان زرد است که امکان برگزاری برنامه فرهنگی با رعایت پروتکل‌ها منعی ندارد و در ۱۵ بقعه طرح آرامش بهاری انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین مطرح کرد: راه اندازی کاروان شادی امسال از ایده‌های ما بود و بعد سایرین هم همراه آن شدند و برای نیمه شعبان هم این برنامه را داریم و در کنار مباحث فرهنگی تبرکات مهدوی را هم در دست اقدام داریم. در این طرح قرار است ۲۵۰۰ بن کارت ۳۰۰ هزار تومانی تا روز نیمه شعبان به دست نیازمندان برسانیم و امیدواریم به این تعداد تا آن زمان اضافه شود.

حجت الاسلام مجیدی اضافه کرد: در طرح مواسات و کمک مومنانه در سال جاری، ۲۱ هزار بسته غذایی، بهداشتی و تحصیلی در بین خانواده‌های نیازمند و همچنین ۲۵ هزار و ۴۰۰ پرس غذای گرم در بین کادر درمانی و بیماران کرونایی توزیع شد که ارزش ریالی بسته‌ها بیش از ۶ و نیم میلیارد تومان است.

وی گفت: ۴۸ هزار و ۷۰ لیتر مواد ضدعفونی، ۸۰۰ عدد گان و ۲۰۰ هزار ماسک در سال جاری توزیع شد و در این شرایط از مدارس علمیه استان هم غافل نشدیم و توزیع جیره خشک داشتیم که در مجموع ۱۱ میلیارد تومان در این بخش‌ها هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطر نشان کرد: همچنین در سال جاری با توجه به نیت واقف ۱۶و احد مسکونی را در سال جاری خاص زوج‌های طلبه بهره برداری کرده و واگذار کردیم.

این مسئول مطرح کرد: با توجه به شرایط سخت کرونا امسال ۹ وقف جدید به موقوفات استان قزوین افزوده شده است.

مجیدی به سایر فعالیت‌های اوقاف اشاره کرد و گفت: آزادسازی ۲۱ زندانی جرایم غیر عمد، کمک به تهیه جهیزیه زوج‌های جوان، بازسازی و مرمت گنبد و سرداب امام زاده حسین و طرح توسعه آنکه تماماً توسط اوقاف تأمین می‌شود، مرمت بقا علما قزوین در پیغمبریه، شبستان امام زاده اسماعیل، مرمت و نوسازی گنبد امامزاده سلطان سید محمد و … از جمله فعالیت‌های اوقاف بوده است.

وی یادآور شد: اداره کل اوقاف قزوین در نظر دارد زمین‌های بالای ۱۰ هکتار وقفی را از حالت اجاره خارج کند و کشاورزی مدرن در این هکتارهای بالا را ایجاد نماید، احیا ۹۹ موقوفه شاخص، احیا موقوفات سید صادق صراف، احیا ۲۴۱ هکتار از موقوفات در رشتقون و ۱۲۹ هکتار در روستای تبریزک، گرفتن ۲۲ سند تک برگ و ۳۰۵ سند رسمی برای موقوفات از دیگر اقدامات ما در این سال بوده است.

کد خبر 5171210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha