۲۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۳۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در پاسخ به مهر:

بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در رفسنجان فوت کرد

بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در رفسنجان فوت کرد

رفسنجان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: در رفسنجان تاکنون دو نفر مبتلا به کرونای انگلیسی شناسایی شده اند که از دو خانواده بودند و متأسفانه یکی از این مبتلایان فوت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اسماعیلی‌ندیمی ظهر سه شنبه در نشست خبری با موضوع طرح شهید سلیمانی در شهرستان رفسنجان اظهار داشت: در طرح شهید سلیمانی با محوریت بهداشت و همکاری بسیج و هلال احمر و کمک استانداری‌ها و فرمانداری‌ها به سراغ افراد کم علامت و بی علامتی رفتیم که الزاماً به مراکز درمانی مراجعه نمی‌کردند و به طور فعال بیماریابی کردیم.

وی افزود: پیک اصلی کرونا در رفسنجان در ماه‌های مهر و آبان اتفاق افتاد و تا بیستم آذر ادامه پیدا کرد و بیشترین آمار مبتلایان در این بازه زمانی بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به اینکه ابتدا کمبودهایی در کشور وجود داشت از جمله کیت‌های تشخیص بیماری که کم‌کم خودمان به تولید دست یافتیم، افزود: اکنون کشور قابلیت افزایش تعداد موارد تست کرونا را با افزایش آزمایشگاه‌ها و تست سریع بالا برده است.

اسماعیلی ندیمی بیان کرد: از دی‌ماه تاکنون حداقل تا ۱۵ اسفندماه موارد شدیدی از طغیان بیماری را نداشتیم و بیماریابی خیلی بهتر شد، محله‌ها، روستاها و مناطقی که با افزایش موارد مواجه شدیم به شکل گسترده‌ای بیماریابی و کنترل کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تصریح کرد: طی روزهای اخیر در رفسنجان موارد سرپایی و درصد تست‌های مثبت در حال افزایش است، به‌طوری که در بهمن متوسط موارد مثبت ۱۰ تا ۱۳ درصد بود الان درصد موارد مثبت به ۳۰ درصد هم رسیده که این نکته نشان می‌دهد چرخش ویروس در حال افزایش است.

اسماعیلی ندیمی با بیان اینکه موارد بستری بیماران کرونایی در رفسنجان در یک هفته اخیر رو به افزایش است، اظهار کرد: در بخش بستری نیز افزایش موارد سرپایی را شاهد هستیم، حتماً اسفندماه و فروردین پیک جدیدی از بیماری خواهیم داشت فقط امیدواریم پیک شدیدی که در ماه‌های قبل با آن مواجه شدیم را نداشته باشیم.

وی تاکید کرد: همچنان تماس‌های تنفسی مهمترین عامل انتقال بیماری است و زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی برای جلوگیری از سرایت خیلی مهم است. باید از تجمع‌ها جلوگیری شود و رعایت موارد بهداشتی از سوی مردم بسیار اهمیت دارد.

اسماعیلی‌ندیمی با تأکید بر اینکه در شهرهای زرد سقف جمعیت حاضر در جلسات باید ۲۰ نفر باشد، افزود: توانستیم در رفسنجان جلوی برگزاری جلسات بزرگ و برخی مسابقات را بگیریم و در مجموع نسبت به بعضی نقاط در پیشگیری از تجمعات بهتر عمل کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در پاسخ به خبرنگار مهر در خصوص آخرین آمار کرونای انگلیسی و وضعیت دو مورد شناسایی شده، گفت: در رفسنجان دو نفر مبتلا به کرونای انگلیسی شناسایی شدند که از دو خانواده بودند و متأسفانه یکی از این مبتلایان فوت کرد و یکی دیگر نیز بهبود یافته است.

اسماعیلی ندیمی با بیان اینکه در تعطیلات نوروز تعطیلی نداریم، یادآور شد: پیگیری و نمونه گیری ها و مراکز ما به شکل کاملاً فعال خواهند بود ضمن اینکه همچنان نیز نگران عادی انگاری مردم در ایام پایانی سال هستیم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره کمبود انسولین در رفسنجان با تأیید آن گفت: کمبود انسولین وجود دارد اما وضعیت دسترسی به انسولین بهتر از ماههای قبل شده است.

کد خبر 5171217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha