۳۰ اسفند ۱۳۹۹، ۹:۵۰

مدیرکل میراث فرهنگی استان ایلام خبر داد؛

نظارت مستمر بر تأسیسات گردشگری در استان ایلام

نظارت مستمر بر تأسیسات گردشگری در استان ایلام

ایلام-میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: نظارت مستمر بر تأسیسات گردشگری در استان ایلام طی ایام نوروز ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالمالک شنبه زاده اظهار کرد؛ تمامی دستگاه‌ها در خصوص اهتمام ویژه در راستای همکاری با این اداره‌کل برای کنترل ویروس کرونا و ورود گردشگران و مسافران نوروزی به استان و همچنین لزوم برنامه‌ریزی در راستای سفرهای مسئولانه و هوشمند در قالب پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های مربوطه همکاری داشته باشند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گرشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: تمامی برنامه‌های دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات استان با هماهنگی کمیته استانی مبارزه با ویروس کرونا، اجرا و سفر در مناطق قرمز و نارنجی ممنوع اعلام می‌شود.

وی افزود: با توجه به طرح سفر هوشمند و ایمن، همه تأسیسات گردشگری ملزم هستند از طریق سامانه جانا و ماسک اطلاعات بیماران را رصد و از پذیرش مبتلایان به ویروس کرونا، خودداری کنند.

شنبه‌زاده با بیان اینکه با توجه به ثبت اطلاعات تمام مراکز اقامتی مجاز استان در سامانه جانا، تنها مسافرانی که اقدام به رزرو اقامت کرده‌، اجازه تردد و اقامت در استان را دارند، اضافه کرد: تمامی گردشگری اعم از هتل، مهمانپذیر، کمپ، های بوم‌گردی ملزم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بوده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و پذیرش بیماران مبتلا به ویروس کرونا، واحد مربوطه پلمب خواهد شد.

وی گفت: سفرهای نوروزی در قالب تور تنها در چارچوب تورهای برنامه‌ریزی شده از طریق آژانس‌های مسافرتی دارای مجوز و تحت‌نظر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که در سامانه ثبت تور کد دریافت کرده‌اند، امکان‌پذیر خواهد بود.

کد خبر 5173387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha