۱۳ فروردین ۱۴۰۰، ۱۶:۰۱

وام مسکن نفتی ها ۳۵۰ میلیون تومان شد

 وام مسکن نفتی ها ۳۵۰ میلیون تومان شد

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت گفت: به زودی فرآیند اعطای تسهیلات خرید مسکن تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان (هر نفر) به کارکنان و بازنشستگان صنعت نفت آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، فرزین مینو از امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان بانک عامل بخش مسکن، صندوق بازنشستگی نفت و شرکت ملی نفت ایران خبر داد و گفت: بر پایه این تفاهم‌نامه، به زودی فرآیند اعطای تسهیلات خرید مسکن تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان (هر نفر) به کارکنان و بازنشستگان صنعت نفت آغاز می‌شود.

وی افزود: بر مبنای تفاهم‌نامه امضا شده، بانک عامل بخش مسکن به‌عنوان بانک عامل اعطای تسهیلات، صندوق بازنشستگی نفت به عنوان متولی طرح و شرکت ملی نفت ایران به عنوان تضمین‌کننده بازپرداخت تسهیلات ایفای نقش می‌کنند و طی توافق کنونی که در بازه زمانی یک‌سال به اجرا درمی‌آید (دوره‌های بعد نیز تمدید می‌شود)، تسهیلات خرید مسکن تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان به پنج هزار نفر از کارکنان و بازنشستگان صنعت نفت اعطا خواهد شد.

وام ۵۰ میلیون تومانی سابق دیگر راهگشا نیست!

وی در توضیح بیشتر، با اشاره به روند پیشین اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی خرید مسکن به کارکنان و بازنشستگان نفت که از سوی صندوق بازنشستگی نفت ارائه می‌شد، ادامه داد: در اساسنامه مصوب صندوق این الزام آمده است که صندوق تنها باید از طریق بانک‌های عامل نسبت به اعطای تسهیلات اقدام کند و نمی‌تواند مانند گذشته به‌طور مستقیم از محل منابع خود تسهیلات ارائه دهد. افزون بر این، با توجه به افزایش قابل‌توجه قیمت مسکن، ۵۰ میلیون تومان دیگر برای خرید واحد مسکونی راهگشا نیست. بنابراین با توجه به محدودیت‌های اساسنامه صندوق و همی‌نطور ضرورت افزایش تسهیلات خرید مسکن، با تاکید وزیر نفت و همراهی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، تمهیدات یادشده در دستور کار معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت قرار گرفته است.

۵۰۰ میلیارد تومان از منابع وزارت نفت در بانک عامل بخش مسکن سرمایه گذاری کردیم

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت گفت: در طرح پیش‌رو، صندوق بازنشستگی نفت از محل منابع خود ۵۰۰ میلیارد تومان در بانک عامل مسکن سپرده‌گذاری می‌کند و بانک مذکور تا سقف ۳.۵ برابر این رقم یعنی ۱,۷۵۰ میلیارد تومان را به پرداخت تسهیلات اختصاص خواهد داد که به این ترتیب، پرداخت تسهیلات به پنج هزار نفر از کارکنان و بازنشستگان صنعت نفت (در طول دوره قرارداد) امکانپذیر می‌شود.

اگر زوجین نفتی باشند، ۵۰۰ میلیون تومان وام مسکن می‌گیرند!

مینو یادآور شد: البته سقف این تسهیلات برای هر یک از کارکنان و بازنشستگان ۳۵۰ میلیون تومان است (در صورتی که زوجین نفتی باشند، مجموع ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به دو نفر تعلق خواهد گرفت) که نحوه ارائه درخواست متقاضیان و شرایط مدنظر برای اختصاص سقف تسهیلات، به‌زودی مشخص و اطلاع‌رسانی می‌شود.

به گفته وی، سود این تسهیلات ۱۴ درصد و بازپرداخت آن ۱۲ ساله به صورت پلکانی (افزایش سالانه ۵ درصدی مبلغ بازپرداخت) خواهد بود، واحد مسکونی خریداری شده تا پایان مدت زمان بازپرداخت در رهن بانک قرار دارد و شرکت ملی نفت ایران هم بازپرداخت تسهیلات را نزد بانک ضمانت می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت ابراز امیدواری کرد این اقدام زمینه را برای تسهیل خرید مسکن از سوی کارکنان و بازنشستگان نفت فراهم کند و سبب شود به‌ویژه آن دسته از کارکنان یا بازنشستگانی که تاکنون صاحب خانه نشده‌اند، از این فرصت برای خانه‌دار شدن منتفع شوند.

گفتنی است، در حال حاضر سقف تسهیلات خرید مسکن در تهران برای زوجین ۲۴۰ و متقاضیان فردی ۱۴۰ میلیون تومان است.

کد خبر 5179538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
      0 3
      انصاف نیست. نفت سرمایه ملی است ولی مدیران و کارمندان وزارت نفت بیش از همه از آن بهره می برند. ملی کردن نفت رو به حاشیه کشوندید و به سخره گرفتید.
    • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
      0 0
      خوب بقیه مردم چی؟ نفتی ها امکانات و وام مسکن و ... داشته باشن مردم دیگه نداشته باشن؟ نفتی که مال مردمه؟
    • علی محمدی IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
      2 0
      سلام بنده کارمند عملیاتی نفت هستم و در بدترین شرایط و دور از خانواده دارم شیفت میرم... شما چرا انقدر در مورد حقوق نفتی ها سیاه نمایی میکنی انگار که داریم حق مردم رو میخوریم؟؟؟؟ یادمون نمیاد تا حالا در مورد پول های کلان خارج از حد تصوری که پزشکان از وزارت بهداشت میگیرند اشاره کرده باشید!!!؟؟
    • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
      0 0
      ماشا الله به نفتی ها !!!!! فقط مال تیناست !!!!!!
    • بیژن IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
      0 0
      بس پپدریگهچرافرق میزارید من پدرم شهید شد25سال نه خونه دارم نه زمین
    • سلام IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
      1 4
      هر چه امکانات است به مجموعه نفت اختصاص داده می شود پس بقیه ملت چکار کنند ، انگار تافته جدا بافته اند
    • نجفی IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
      3 0
      وام مسکن مشروط ؟؟؟؟ زوجین نفتی دیگه چیه ؟ حالا شاید یکی مجرد بود
    • جهانگیر زند DE ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
      3 0
      باسلام اینجانب تقاضای وام مسکن دارم باکمال تشکر. 09130161469
    • مسعود موگویی IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
      3 1
      باسلام این وام ۳۵۰ میلیونی نفت با ۱۴ درصد اصلا بدرد نمیخوره اقایون خیلی زحمت کشیدن اونم پلکانی وام قبلی لااقل مقداریش درصد پایین بود
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
      2 5
      باز هم یک تبعیض دیگر !!!....
    • قدرت طهماسبی IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
      1 0
      به اونایی که ۵۰ تومن گرفتن هم یک کمکی بکنید و با یک ماده و تبصره ی جدید مابه التفاوت بدهید تا متضرر نشوند و به حق خود برسند .
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
      2 3
      کسایی که توخیبونادارن جارمیزنن توسرماتوگرماتواین بیماری اوناچی تف به این عدالت وتبعیض
    • جهانگیر زند DE ۰۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
      2 1
      باسلام خواهشمنم ثبت نام جهت وام مسکن اگر خدا بخواهد خانه دارشویم تاقظ ثبت نام برای وام دارم باکمال تشکر 09130161469 واسلام
    • الهام رئیسی پور IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
      1 0
      باسلام چرا فقط بازنسشته این وام تعلق میگیرد چرا به بازمانده بیچاره این وام تعلق نمیگیرد نه فقط این وام هیچ نوع وامی تعلق نمیگیرد بهتر نیست یه تجدید نظری برای این وام ها بکنید
    • ل. ش IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
      1 0
      وام تبدیل به احسن بازنشستگان نفت چقدر شده؟؟ و زمان پرداخت آن در سال جاری کی میباشد؟؟
    • محمد IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
      0 0
      الآن دیگر با این پول وهرچه جمع کرده باشند اگه هم 700تومان شود میشه یک سویت 30سال ساخت 20 متری خرید . تأخیر در انجام کارها واقدامات نوش دارو بعد مرگ سهراب همینه ونارضایتی ها همین هی هی هی و...... در سایه نشین چه میداند آفتاب سوزان چیه . بدانیم در برابر همه چیز در دنیا وآخرت جواب دهیم
    • مهران IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      0 0
      ارزش مبلغ تسویه حساب بازنشستگان سال 1400 نسبت به سال 1396 بیش از 15برابر کمتر شده است . این سقوط ارزش را نمی توان با بالا بردن وام مسکن حل کرد زیرا کارکنان را بدهکارتر می کند . به جای پول به بازنشستگان واحد مسکونی نوساز بدهند تا هم جبران بی ارزش شدن پول را کند هم این ظلم فاحش نسبت به آنها جبران شود.