۱۷ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۴۲

علیرضا مسعودی مطرح کرد؛

انعکاس مهربانی‌های دهه۶۰ در «نوروز رنگی»/ هدفمان سرگرمی مردم بود

انعکاس مهربانی‌های دهه۶۰ در «نوروز رنگی»/ هدفمان سرگرمی مردم بود

علیرضا مسعودی درباره هدفش از ساخت سریال «نوروز رنگی» تأکید کرد دوست داشته فضای مهربانی‌ها و همکاری‌های مردم در دهه ۶۰ را بازنمایی و به مخاطبان امروز یادآوری کند.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست سریال «نوروز رنگی» امروز سه شنبه ۱۷ فروردین با حضور عوامل این سریال به صورت مجازی در اداره کل روابط عمومی صداوسیما برگزار شد.

علیرضا مسعودی بازیگر و کارگردان این مجموعه در سخنانی درباره پرداختن به دهه ۶۰ بیان کرد: مهمترین علتی که خواستم این قصه را بسازم این بود که ما در چند سال اخیر خیلی از اخلاقیات را از دست دادیم مثل قدیم مهربان نیستیم هوای یکدیگر را نداریم و من دوست داشتم اینها را نشان دهم. زمانی معنی نداشت که سال به سال اجاره‌ها بالا برود و آنقدر نوع دوستی بالا بود که محال بود صاحبخانه اجازه دهد که بدون خرید خانه به جای دیگر بروید، صاحبخانه مثل پدر یا برادر بود.

وی ادامه داد: آن زمان هر مشکلی برای کسی به‌وجود می‌آمد همه دست به دست هم می‌دادند تا آن را حل کنند در حالی که این فضا اکنون وجود ندارد و برای من مهم بود که این فضا را نمایش دهم.

مسعودی توضیح داد: سکانسی داریم که یک زوار کیفش را گم می‌کند همه کمک می‌کنند او را به خانه می‌آورند و حتی با اینکه او را نمی‌شناسند به او پنج هزار تومان پول قرض می‌دهند که خودش معادل پنج میلیون تومان الان است و اینها در واقعیت هم رخ داده است.

کارگردان «نوروز رنگی» تصریح کرد: من خیلی دوست داشتم اینها را نمایش دهم. من پیام‌هایی داشتم که همه می‌گفتند چه دوران شیرینی داشتیم و من هم دوست داشتم مردم به این دوران شیرین فکر کنند.

وی در ادامه درباره ساخت سریال فراتر از پایتخت تهران نیز عنوان کرد: این کار هم باعث اشتغالزایی می‌شود و هم هنرمندانی که در آن شهرها استعدادی دارند دیده می‌شوند.

این کارگردان درباره رقابت سریال‌های نوروزی نیز گفت: من برخی از قسمت‌های «نون.خ» و «گاندو» و حتی «همبازی» را دیده‌ام. همه کارگردانان دوستان ما هستند همه ما یک هدف داریم که سرگرمی مردم است. اینکه بتوانیم دل مردم را شاد کنیم و اگر پای فیلم و سریال ما می‌نشینند راضی باشند.

وی در پایان درباره همکاری مردم مشهد در ساخت سریال نیز گفت: تعداد گروه ما حدود ۶۰ نفر بود و برخی همسایه‌ها کلی کمک می‌کردند و تمام تلاش شان این بود که ما در آرامش باشیم.

در ادامه حمیدرضا حافظ شجری درباره همکاری با این سریال عنوان کرد: من تجربه اولم است و اقای مسعودی به من اعتماد کرد. نظرهای زیادی برای من ارسال می‌شد که درباره سریال بود و خیلی خوشحالم کرد.

مهدی مرتضوی مدیر تولید سریال «نوروز رنگی» نیز درباره حضور این بازیگر نوجوان گفت: ما در فیلمنامه برای جعفر نقشی به این صورت نداشتیم اقای مسعودی حمیدرضا را دید و بعد از آن قرار شد به نقشی با این جزییات تبدیل شود. مسعودی هر صبح بیدار می‌شد و بعد فیلمنامه را چک می‌کرد و ارتباط او با دیگر نقش‌ها را بررسی می‌کرد.

رابعه اسکویی درباره نقش جعفر بازیگر نوجوان سریال نیز گفت: حمیدرضا بازیگر تئاتر مشهد است و سابقه تئاتری درخشانی دارد با این حال او فردی باهوش است و اعتماد به نفس او باعث شد به شدت درخشان عمل کند. من به عنوان کسی که بازیگر نقش مادرش را بازی می‌کردم اگر دیالوگی به صورت بداهه داشتم باید بگویم او هم در بداهه‌ها خوب عمل کرد.

در پایان این نشست با حضور محمدحسین رنجبران مدیرکل روابط عمومی صداوسیما از عوامل سریال تجلیل شد.

کد خبر 5182732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha