۱۷ فروردین ۱۴۰۰، ۱۹:۵۸

فرماندار رشت خبر داد؛

بستری ۲۸۸ بیمار کرونایی در بیمارستان های رشت

بستری ۲۸۸ بیمار کرونایی در بیمارستان های رشت

رشت- فرماندار رشت با اشاره به اینکه تعداد بسترهای کرونایی در این شهر به ۲۸۸ رسیده است، گفت: ۶۲ بیمار در وضعیت بد کرونایی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی فتح اللهی عصر سه شنبه در جلسه ستاد کرونا شهرستان رشت، گفت: کرونا شرایطی ایجاد کرده که تمامی فعالیت‌های بشری در حوزه علمی، اقتصادی، سیاسی، مذهبی و حتی خانوادگی را تحت شعاع قرار داده است.

فتح الهی با بیان اینکه عادی انگاری نسبت به ویروس کرونا آسیب‌های بسیاری به جامعه وارد کرده است، افزود: رعایت دستور العمل های بهداشتی از سوی همگان سبب می‌شود تا روند انتشار و انتقال ویروس کرونا قطع شود.

فرماندار رشت با تاکید بر اینکه اگر بر مبنای رعایت پروتکل‌های بهداشتی عمل کنیم قطعاً میزان آسیب‌ها و خسارت ناشی از ویروس کرونا کاهش می‌یابد، ادامه داد: باید تمام دستور العمل های اعلامی از سوی ستاد ملی کرونا را بومی سازی و در سطح شهرستان اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه رعایت شرایط و ضوابط و وضعیت رنگ بندی جز مصوبات بوده و باید آن را رعایت کنیم، افزود: دستورالعمل وضعیت رنگ بندی‌های کرونایی را به ادارات ابلاغ می‌شود.

فتح اللهی به ادامه فعالیت تالارداران تا قبل از ماه مبارک رمضان اشاره و اضافه کرد: نظارت‌ها تشدید و میزان ساعت فعالیت و تعداد حضور مهمانان نیز محدود می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت اصناف چهار گانه باید بر مبنای وضعیت نارنجی تنظیم و ابلاغ شود، افزود: بازرسی‌هایی کرونایی را در اولویت کاری قرار داده و دستگاه‌ها حضور پیدا کنند.

فتح الهی به افزایش تعداد مبتلایان و بیماران بستری کرونایی در مراکز درمانی شهرستان رشت اشاره و با بیان اینکه در حال حاضر ۲۸۸ بیمار کرونایی بستری هستند، اظهار کرد: ۶۲ نفر در مراقبت‌های ویژه بستری هستند و متأسفانه آمارها صعودی است.

وی با بیان اینکه ادامه این روند قطعاً سبب ورود شهرستان رشت به وضعیت قرمز می‌شود، افزود: در هفته بعد آغاز مرگ و میر خواهد بود که یکی از مسائلی که سبب شده عادی انگاری و وضعیت رعایت نکردن زیر ۶۰ درصد مردم در این ایام بوده است.

فرماندار رشت با اشاره به مناسبت‌های مذهبی، گفت: فعالیت مکان‌های عمومی ما تعریف شده است در وضعیت نارنجی شرایط سخت می‌شود اما زمینه‌ای فراهم می‌کنیم که مردم بتوانند در این ایام استفاده کنند.

کد خبر 5183114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حمید ترکیه TR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      0 0
      همه ما باید در حد امکان رعایت کنیم و از مسولین هم خواهش میکنم که از ورود مسافر تا حد امکان جلوگیری کنند