۱۹ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۲۳

سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

ورود موج جدید بارش ها به کشور از عصر امروز

ورود موج جدید بارش ها به کشور از عصر امروز

بنابر اعلام سازمان هواشناسی، از عصر امروز موج جدیدی از بارش‌ها از کرمانشاه وارد و این سامانه به سرعت به استان‌ های لرستان، همدان، مرکزی ایلام و کردستان منتقل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز پنجشنبه ۱۹ فروردین، روز آرامی پیش بینی اما از ساعات عصر موج جدیدی از بارش‌ها از کرمانشاه وارد و این سامانه به سرعت به استان‌های لرستان، همدان، مرکزی ایلام و کردستان منتقل می‌شود. در ساعاتی از امشب شاهد وقوع بارندگی در تهران، البرز، قزوین، زنجان و با تاخیر در شمال سمنان خواهیم بود.

احتمال بارندگی در استان‌های قم، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال و شرق خوزستان نیز وجود دارد.

بنابر اعلام این سازمان، امروز پنجشنبه و فردا جمعه، در سواحل دریای خزر و اردبیل افزایش دما پیش بینی و شرایط برای وقوع آتش سوزی در جنگل‌ها مهیاست و حتماً مردم قبل از ترک جنگل از خاموش بودن آتش مطمئن شوند.

از شنبه، در سواحل دریای خزر ضمن کاهش دما بارش باران پیش بینی و آب‌های شمالی کشور از شنبه به بعد متلاطم یکشنبه در بسیاری از مناطق از جمله آذربایجان شرقی و غربی باید منتظر وقوع بارش باشیم و بارش‌ها در حدی خواهد بود که هشدار صادر می‌شود.

براساس این گزارش، بارش‌ها به شکل تگرگ خواهد بود و در شمال شرق کشور نیز عصر یکشنبه رگبار پیش بینی و آب‌های شمال خلیج فارس نیز از جمعه متلاطم که این شرایط تا یکشنبه محتمل است.

سازمان هواشناسی به وزش باد توام با گرد و خاک در استان‌های مرزی از جمله خوزستان اشاره و اعلام کرد: سرعت باد در این مناطق و همچنین استان‌های فارس و چهارمحال و بختیاری می‌تواند به ۱۱۰ کیلومتر در ساعت برسد.

کد خبر 5184473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha