۱۹ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۲۴

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی خبر داد؛

بازرسی۵۰۰۰ نوبت از مراکز عرضه فرآورده های دامی آذربایجان غربی

بازرسی۵۰۰۰ نوبت از مراکز عرضه فرآورده های دامی آذربایجان غربی

ارومیه - مدیر کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی از انجام بیش از ۵ هزار نوبت بازرسی بهداشتی در طرح تشدید نظارت بهداشتی ایام نوروزی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی خبر داد.

امید خلیل زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ایام تعطیلات نوروزی ۴۷ اکیپ نظارتی، ستاد و بازرسی از ۲۵ اسفندماه سال ۹۹ تا ۱۷ فروردین سال جاری بر مراکز توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی نظارت داشتند، افزود: این طرح با هدف ارتقای سطح کیفی و بهداشتی فرآورده‌های خام دامی در مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی، شامل کشتارگاه‌ها، قصابی‌ها، فروشندگان گوشت، مراکز بسته‌بندی، رستوران‌ها و غذاخوری‌ها و غیره… انجام گرفت.

وی ادامه داد: د ر این طرح اکیپ نظارت و بازرسی بهداشتی دامپزشکی، موفق به بازرسی ۴ هزار و ۴۸۴ نوبت از مراکز عرضه انواع فرآورده‌های خام دامی (گوشت قرمز، گوشت سفید، تخم مرغ، ماهی و …) تعداد ۹۱۳ نوبت بازدید و نظارت بر رستوران و غذاخوری‌ها و ۴۳۳ نوبت کشتارگاه و مراکز بسته بندی در مجموع ۵ هزار و ۸۳۰ نوبت شدند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت طی ۵ هزار و۸۳۰ نوبت بازرس و نظارت بهداشتی دامپزشکی بر مراکز توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی نزدیک به ۸ تن انواع فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف کشف، ضبط و از چرخه مصرف خارج و به ۹۰ مورد شکایت مردمی در ایام نوروز نیز پاسخگویی شده است.

خلیل زاده در ادامه از پایش و غربالگری بیماری بروسلوز با نمونه برداری بالغ بر ۱۳ هزار رأس دام جهت تشخیص بیماری بروسلوز تب مالت در سال گذشته خبر داد و گفت: در این مدت همچنین جهت پیشگیری و مقابله با این بیماری در سالی که گذشت تعداد یک میلیون ۱۸۶ هزار و ۱۷۹ رأس دام سبک و سنگین علیه بیماری بروسلوز (تب مالت) ایمن سازی و مایه کوبی شدند.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: هم اکنون در سطح استان تعداد ۱۷۷ داروخانه دامپزشکی و تعداد ۲۳ شرکت پخش دارو و واکسن فعالیت می‌کنند که عملکرد این مراکز به صورت مستمر مورد پایش و رصد قرار می‌گیرد.

وی گفت: طی ۱۲ ماهه سال ۹۹ توسط کارشناسان این اداره کل تعداد ۳۱۶۹ مورد بازدید از داروخانه‌های دامپزشکی شرکت‌های پخش استانی و سراسری دارو واکسن، سموم و مواد بیولوژیک توسط کارشناسان این اداره کل صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه دامداران عزیز داروهای مورد نیاز خود را با نسخه دکتر دامپزشک و از داروخانه‌های دامپزشکی تهیه فرمایند و حتماً پس از دریافت دارو به تاریخ تولید و انقضا درج شده بر روی اقلام دارویی توجه کنند و گفت: دامداران می‌توانند هرگونه تخلف در این خصوص را با شماره ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان اطلاع دهند.

کد خبر 5184476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha