۲۰ فروردین ۱۴۰۰، ۱۱:۰۷

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور:

نماز جمعه در هیچکدام از شهرها و روستاهای کردستان برگزار نمی‌شود

 نماز جمعه در هیچکدام از شهرها و روستاهای کردستان برگزار نمی‌شود

سنندج- سرپرست مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: با توجه به مصوبات ستاد کرونا و شرایط بحرانی جامعه از لحاظ شیوع این بیماری، امروز در هیچکدام از شهرها و روستاهای کردستان نماز جمعه برگزار نمی شود.

حجت الاسلام سعید عسگری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مردم کردستان در طول تاریخ اسلامی خویش همواره حضوری منسجم و گسترده در نمازهای جمعه و جماعت داشته‌اند و به دلیل شرایط کرونایی جامعه از تعطیلی اجتماعات در مساجد ناراحت هستند.

وی افزود: مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور نیز از این امر بسیار متأسف است اما با توجه به دستور العمل ستاد کرونا مبنی بر ممنوعیت برگزاری نماز جمعه در شهرهای قرمز، نارنجی و زرد و با توجه به اینکه وضعیت بیشتر شهرهای استان در حال حاضر قرمز و نارنجی است لذا امروز نماز جمعه در شهرها و روستاهای کردستان برگزار نمی‌شود.

وی افزود: در حال حاضر استان کردستان وارد موج چهارم کرونا شده و در صورت افزایش تجمع‌ها و عدم رعایت نکات بهداشتی احتمال افزایش شیوع این ویروس وجود دارد.

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور ابراز امیدواری کرد که با رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم شاهد از بین رفتن و ریشه‌کن شدن ویروس کرونا و بازگشت زندگی به شرایط عادی باشیم.

کد خبر 5184851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha