۲۷ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۳۹

اعطا مطرح کرد؛

باغات تهران واحه‌ای میان بافت‌های متراکم و خاکستری

باغات تهران واحه‌ای میان بافت‌های متراکم و خاکستری

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه باغات تهران همانند واحه‌ای در بافت متراکم و خاکستری شهر هستند، گفت: طی سه سال گذشته ١٨ باغ برای تبدیل به بوستان و فضای سبز عمومی شناسایی و تملک شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به بازدیدش از باغ هورفر در منطقه ٧ گفت: طی روزهای گذشته از باغ هورفر در منطقه هفت بازدید کردم، باغ کوچکی در میانه بافتی به شدت متراکم و خاکستری که من را به یاد باغ شازده در استان کرمان انداخت.

وی با اشاره به اینکه تملک باغ‌ها و تبدیل آن به بوستان عمومی در شهر تهران یکی از برنامه‌های اصلی شورای شهر و مدیریت شهری در دوره پنجم بوده است، عنوان کرد: آقای هورفر (مالک پیشین باغ هورفر) بیش از ۸۰ سال سن دارد و در کودکی او، این زمین توسط پدرش خریداری می‌شود و باغ و بنایی برپا می‌کنند و ساکن می‌شوند، مالک باغ، نگران حفاظت از باغ بود و وقتی اطمینان حاصل کرد اینجا قرار نیست کارگاه ساختمانی شود و برجی جای درختان را بگیرد، در دوره فعلی مدیریت شهری حاضر به فروش باغ به شهرداری می‌شود.

سخنگوی شورای شهر تهران با تاکید براینکه در دوره شورای پنجم و مدیریت شهری جدید تملک باغات از سوی شهرداری تهران به طور جدی دنبال شد، اضافه کرد: اهمیت حفظ باغات شهر تهران باعث شد تا اعضای شورای شهر تهران نسبت به لغو مصوبه برج باغ‌ها اقدام کنند، لغو این مصوبه باعث شد تا تعداد زیادی از باغات تهران از خطر نابودی نجات پیدا کنند.

اعطا با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ پروژه تملک باغ‌ها و تبدیل آن به بوستان‌های عمومی ادامه دار خواهد بود، عنوان کرد: طی سه سال گذشته (از سال ۹۶ تا ۹۹) ۱۸ باغ به تملک شهرداری تهران درآمده است و برای سال ۱۴۰۰ نیز ۲۲ باغ با اولویت تملک باغ‌ها در مناطق کم‌برخوردار مورد شناسایی قرار گرفته است.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه باغات تهران همانند واحه‌ای در بافت متراکم و خاکستری شهر هستند، گفت: باغ هورفر، در دوره فعلی مدیریت شهری سهم شهروندان خوب منطقه ۷، و البته سهم همه شهروندان شده و تمام تلاش مدیریت شهری بر این است تا شهروندان همه مناطق شهرداری تهران از بوستان‌ها و فضای سبز کافی برخوردار باشند.

کد خبر 5190284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha