۲۸ فروردین ۱۴۰۰، ۸:۵۳

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

تشکیل گروه ۳۱۳ نفره همدلی به نیت یاران امام زمان (عج) در مازندران

تشکیل گروه ۳۱۳ نفره همدلی به نیت یاران امام زمان (عج) در مازندران

ساری- عضو ستاد فعالان فرهنگی و مذهبی مازندران از تشکیل گروه همدلی با عضویت ۳۱۳ نفر به نیت یاران حضرت امام زمان (عج) برای خدمت به محرومان و نیازمندان خبر داد.

حجت الاسلام مصطفی صاحبی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از سال ۹۲ فعالان فرهنگی و اجتماعی از شهرهای مختلف استان برای خدمت رسانی به زوار امام حسین (ع) وارد کشور عراق شدند، افزود: این موضوع جرقه‌ای شد تا خدمت رسانی به محرومان در داخل کشور را کلید زنیم و این فلسفه‌ای شد تا گروه جهادی شهید اندرزگو مازندران شکل گیرد.

وی اظهار داشت: این گروه جهادی در حوزه عمرانی تمامی استادکاران ساخت مسکن را دارا است و اگر زمین خالی برای ساخت مسکن به این گروه واگذار شود تمام کارهای ساخت توسط اعضای گروه انجام می‌شود.

وی با عنوان اینکه این گروه طی چند سال اخیر روزهای جمعه برای ساخت خانه محرومان اقدام می‌کند و کارشان تعطیل بردار نیست، گفت: آن قدر حجم تقاضا زیاد است که مجبور می‌شویم اردوهای جهادی چندروزه برگزار کنیم.

حجت الاسلام صاحبی یادآور شد: وقتی اعضای گروه جهادی وارد روستا می‌شوند فقط به کارهای عمرانی اکتفا نمی‌کنند بلکه در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز ورود جدی دارند و یک تیم رصد چند روز قبل وارد روستا می‌شود و ظرفیت‌ها و مشکلات روستا را رصد می‌کند.

دبیر مجمع کانون‌های تبلیغی مازندران تصریح کرد: همچنین گروه جهادی در اتفاقات و حوادث مهم نظیر سیل پلدختر، گلستان، سیمرغ مازندران و غیره ورود جدی داشته است و در سیل سیمرغ بیش از ۷۰۰ نفر نیروی جهادی برای خدمت رسانی اعزام شده است.

وی گفت: به عنوان نمونه برای مردم سیل زده گلستان یک خاور تلویزیون ال سی دی نو ارسال و بین نیازمندان توزیع شده است.

اهداف گروه ۳۱۳ نفره همدلی

عضو ستاد فعالان فرهنگی و مذهبی مازندران به تشکیل گروه همدلی ستاد اربعین شهید اندرزگو اشاره کرد و گفت: این گروه از یک ایده تشکیل شد و ۳۱۳ نفر به نیت سربازان حضرت امام زمان (عج) کنار هم قرار گرفتند و قرار شد ماهانه ۱۴ هزار تومان پرداخت کنند.

وی گفت: این مبالغ جمع آوری شده ماهانه که میزان چهار میلیون تومان می‌شود، برای رفع نیازهای محرومان نظیر ساخت خانه، درمان و معیشت و غیره هزینه می‌شود.

حجت الاسلام صاحبی یادآور شد: ۳۱۳ نفر اعضای گروه نسبت به یکدیگر دارای تعهداتی هستند و اگر یکی از افراد فوت کنند مابقی افراد باید برای متوفی یک روز روزه قضا بگیرند که معادل ۱۰ سال روزه قضا می‌شود.

دبیر مجمع کانون‌های تبلیغی تبلیغات اسلامی مازندران افزود: همچنین اقامه یک روز نماز قضا و اقامه نماز شب اول قبر برای متوفی از دیگر تعهدات گروه همدلی است و این سبب شد افراد زیادی برای عضویت در آن اعلام آمادگی کنند.

وی گفت: همچنین توانمندی ۳۱۳ عضو گروه همدلی شناسایی و بررسی شد و از آن برای خدمت به محرومان استفاده می‌شود، مثلاً فرد محرومی که مشکل درمانی دارد به پزشک گروه ارجاع می‌شود.

اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در بوستان‌ها

وی با اشاره به شرایط جغرافیایی مازندران و فرصت و تهدیدهای این موقعیت ادامه داد: در شهرستان بابل با توجه به پارک و جنگل‌ها و شمار زیاد مسافرانی که از آن استفاده می‌کنند، کانون فرصت‌ها و تهدیدهای زیادی شده است از این رو قبل از شیوع کرونا در ۹۰ روز تابستان حدود ۵۰ روز در پارک‌ها و تفرج‌ها به برپایی برنامه‌های فرهنگی اقدام شده است.

حجت الاسلام صاحبی کاهش آسیب اجتماعی و غنی سازی اوقات فراغت را از جمله اهداف بیان کرد و گفت: برنامه‌هایی نظیر رادیو، تئاتر خیابانی، مسابقات و بازی‌های بومی و محلی، مشاوره‌های فردی و خانوادگی در این طرح اجرا می‌شد.

وی با بیان اینکه ستاد اربعین شهید اندرزگو از سال ۹۲ با هدف خدمت به زائران امام حسین (ع) در ایام اربعین برای حوزه‌های فرهنگی و خدماتی تشکیل شده است، گفت: این ستاد معتقد بود در حوزه غذایی، مردم عراق میزبانان خوبی هستند اما ظرفیت بسیار عظیم اربعین و حضور میلیونی زائران در یک منطقه پتانسیل بسیار بالایی برای فعالیت‌های فرهنگی در کشور عراق ایجاد می‌کند.

دبیر مجمع کانون‌های تبلیغی تبلیغات اسلامی مازندران یادآور شد: بیش از ۳۰ برنامه فرهنگی و خدماتی پیش از کرونا در ایام اربعین توسط ستاد شهید اندرزگو در عراق اجرا می‌شد و ماشین نویسی، پیاده روی نمادین در شهرهای مازندران، نصب بنرها و زندگینامه بزرگان تدفین شده در قبرستان وادی السلام و غیره از جمله برنامه‌های ستاد بوده است.

کد خبر 5190365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha