۲۹ فروردین ۱۴۰۰، ۹:۰۲

آخرین مصوبات ستاد کرونا در کهگیلویه و بویراحمد؛

برگزاری مراسم تشییع با ۳۰ نفر/ ۵۶۰۰ دوز واکسن کرونا وارد استان شد

برگزاری مراسم تشییع با ۳۰ نفر/ ۵۶۰۰ دوز واکسن کرونا وارد استان شد

یاسوج- رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از تصویب برگزاری مراسمات تشییع با ۳۰ نفر در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز یزدان پناه شنبه شب در گفتگو با خبرنگاران، افزود: ظرفیت و زیرساخت درمانی هر استانی محدود بوده و استان ما نیز از استان‌های پیشرفته کشور نیست.

وی با بیان اینکه استان ظرفیت درمانی محدودی دارد، تصریح کرد: با توجه به غیر قابل پیش‌بینی بودن بیماری، مردم باید همراه بوده و با بی توجهی به رعایت پروتکل‌ها اتفاقات ناگواری را تجربه خواهیم کرد.

یزدان پناه با اشاره به اینکه ۷۵۰ تخت برای بیماران کرونایی استان در نظر گرفته شده است گفت: از این تعداد ۵۵۰ تخت پر شده و امید است که با همکاری مردم نیازی به فعال سازی تخت‌های بیشتر نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه با افزایش شمار مبتلایان به کرونا حدود ۲۰ درصد از این مبتلایان نیاز به خدمات بیمارستانی دارند، افزود: افزایش تعداد بیماران بستری منجر به افزایش تعداد مرگ و میر ناشی از بیماری می‌شود.

یزدان پناه گفت: همچنین مقرر شده از این به بعد بیماران مبتلا به کرونا که مشکل تنفسی و کاهش اکسیژن خون ندارند به شکل سرپایی درمان و بنا به تشخیص پزشک داروی رمدسیویر دریافت کنند تا نیازی به بستری نباشد.

یزدان پناه گفت: بزرگترین مشکل استان در بحران کرونا، برگزاری تجمعات شادی و عزا بوده و بر اساس مصوبه ستاد کرونای استان، تمام مراسمات عزاداری با تعداد مشخص برگزار و تشییع جنازه‌ها حداکثر با ۳۰ نفر و در ساعت ۷ الی ۱۰ صبح انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سرپیچی از این قانون منجر به برخورد جدی و معرفی به مراجع قانونی خواهد بود، ابراز داشت: تجمع و دورهمی عامل اصلی انتشار بیماری در استان بوده و از مردم خواهش می‌کنیم ارتباطات خود را به صورت مجازی و تلفنی برقرار کرده و به هیچ وجه در تجمعات شرکت نکنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به ورود استان به پیک، تصریح کرد: نیمه اسفند ماه سال ۱۳۹۹ وارد چرخه افزایشی مبتلایان به کرونا شدیم و پیک دوم در استان شروع شد.

وی افزود: این روند افزایشی در همه کشور دیده می‌شود اما استان ما به مراتب زودتر از سایر استان‌ها وارده پیک شده و امیدواریم با مساعدت مردم بتوانیم طی هفته‌های آینده از این پیک به سلامت عبور کرده و روند نزولی را در پیش داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به توزیع ۵۶۰۰ دوز واکسن کرونا در استان، گفت: از فردا تزریق این واکسن برای کادر بهداشت و درمان دانشگاه، کادر بهداشت و درمان مراکز خصوصی، جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد و نیروهای اورژانس شروع خواهد شد.

کد خبر 5191514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha