۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۳:۰۰

نامزد پُست معاونت کنترل تسلیحات آمریکا:

واشنگتن سیاست کاهش زرادخانه تسلیحاتی با روسیه را پیگیری می کند

واشنگتن سیاست کاهش زرادخانه تسلیحاتی با روسیه را پیگیری می کند

گزینه موردنظر رئیس جمهور ایالات متحده برای سِمت معاونت کنترل تسلیحات در وزارت خارجه این کشور می‌گوید که در صورت تصدی این پُست، سیاست کاهش زرادخانه تسلیحاتی با روسیه را پیگیری خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «بانی جنکینز» نامزد پست معاونت کنترل تسلیحات در وزارت امور خارجه ایالات متحده روز چهارشنبه در یک نشست استماع در مجلس سنا گفت که در صورت تصدی این پست سیاست کاهش بیشتر زرادخانه تسلیحاتی با روسیه، از جمله تسلیحات نوین را پیگیری خواهد کرد.

وی خطاب به کمیته روابط خارجی سنا گفت: «مطمئناً من فکر می‌کنم که ایده کاهش بیشتر [تسلیحات] خواهد بود، اما تصور می‌کنم این امر تا حد زیادی به آنچه که در جریان گفتگوهای ثبات استراتژیک اتفاق می‌افتد، بستگی دارد».

گزینه موردنظر «جو بایدن» برای تصدی این پست همچنین تأکید کرد که واشنگتن مطمئناً خواهان گنجاندن گفتگو و رایزنی‌ها پیرامون برخی از تسلیحات نوینی است که روسیه توسعه داده و همچنین جست جو و کشف تسلیحات غیراستراتژیک است.

گفتنی است که در ماه فوریه، روسیه و ایالات متحده بدون مذاکره مجدد با تمدید پیمان «استارت نو» (New START Treaty) برای پنج سال دیگر موافقت کردند. معاهده فعلی که تا روز پنج فوریه ۲۰۲۶ معتبر است، تنها توافقنامه کنترل تسلیحات میان این دو قدرت بزرگ نظامی است که همچنان به قوت خود باقی است.

کد خبر 5200491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha