۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۵:۱۵

سازمان ملل از آتش بس بین تاجیکستان و قرقیزستان استقبال کرد

سازمان ملل از آتش بس بین تاجیکستان و قرقیزستان استقبال کرد

سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی نسبت به درگیری های مرزی بین تاجیکستان و قرقیزستان از توافق آتش بس بین دو طرف استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان ملل متحد از درگیری های مرزی بین تاجیکستان و قرقیزستان ابراز نگرانی نمود و در عین حال از اعلام آتش بس بین دو طرف استقبال کرد.

«فرحان حق» معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: ما این گزارشات را با نگرانی دنبال می کنیم. همچنین می دانیم که تاجیکستان و قرقیزستان به توافقی برای آتش بس دست یافته اند. اگر چنین باشد این امر جای استقبال دارد و ما طرفین را به ادامه مذاکرات مستقیم به منظور حل هرگونه مسائل موجود از طریق مسالمت آمیز دعوت می کنیم.

این در حالی است که پیش از این وزیران امور خارجه تاجیکستان و قرقیزستان با برقراری آتش بس گسترده در مرزهای بین دو کشور به توافق رسیدند.

همچنین نخست وزیران قرقیزستان و تاجیکستان ضمن اعلام آمادگی برای حل و فصل نزاع مرزی بین دو کشور، بر ضرورت اجتناب از حل و فصل نظامی این اختلاف و اتخاذ تدابیر فوری برای کاهش تنش‌های مرزی تأکید کردند.

قرقیزستان روز پنج شنبه اعلام کرد که در درگیری‌های شدید در منطقه مورد مناقشه در مرز با تاجیکستان، کنترل یک پاسگاه مرزی تاجیکستان را به دست گرفته است. در این درگیری‌ها دست کم یک نفر کشته شد و ۱۸ نفر زخمی شدند.

کد خبر 5201033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha