۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۷:۲۳

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس مطرح کرد؛

گام مجلس برای توقف الحاق دانشگاه صنعتی بیرجند/اعزام تیم کارشناسی

گام مجلس برای توقف الحاق دانشگاه صنعتی بیرجند/اعزام تیم کارشناسی

بیرجند -نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان بابیان اینکه نحوه اجرای طرح الحاق دانشگاه صنعتی بیرجند غیرکارشناسی است، گفت: تیمی برای اغناسازی همراه با تبیین شاخصه ها به بیرجند اعزام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین خسروی اسفزار ظهر چهارشنبه در جمع خبر نگاران با اشاره به دیدار خود با وزیر علوم بیان کرد: در راستای جلوگیری از الحاق دانشگاه صنعتی با دانشگاه بیرجند مکاتبات زیادی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در این راستا تذکر کتبی در مجلس ارائه شده است، افزود: همچنین جلساتی با متولیان برگزار و دلایل مخالف‌ها اعلام شده است.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و بیرجند اظهار کرد: ما با اصل طرح آمایش و سازماندهی مؤسسات موافق هستیم اما قوانین باید به درستی انجام شود.

خسروی با بیان اینکه از ابتدای طرح الحاق دانشگاه صنعتی بیرجند با زمان، نحوه و مصداق اجرا مخالف بوده ایم، افزود: طی پنج سال گذشته این مصوبه اجرایی نشده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر جو جامعه به دلیل ویروس کرونا و انتخابات پیش رو متهلب بوده و نیاز است طرح حداقل تا بعد از انتخابات متوقف شود.

خسروی با بیان اینکه مصوبه شورای تأمین استان خواستار تعویق طرح تا پایان انتخابات شد و افزود: باید قبل از اجرای طرح الحاق، بین دو دانشگاه اغناسازی منطقی صورت گیرد.

وی خواستار تبیین دلایل و شاخصه‌های ادغام شد و اظهار کرد: در حال حاضر نحوه اجرای طرح کارشناسی نبوده است‌.

خسروی بیان کرد: در دیدار با وزیر علوم پیشنهاد و مقرر شد گروهی برای اغناسازی همراه با تبیین شاخصه‌های طرح الحاق دانشگاه صنعتی به بیرجند اعزام شود.

وی خواستار استقلال دانشگاه صنعتی شد و ادامه داد: از متولیان دو دانشگاه خواستاریم طی جلساتی محاسن و معایب الحاق را بررسی کنند.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر این الحاق بدون کار کارشناسی دقیق صورت گیرد، برگشت دانشگاه عواقب بدی خواهد داشت.

خسروی بیان کرد: با توجه به معدنی بودن خراسان جنوبی، ارتباط صنعت با دانشگاه باعث افزایش تولید می‌شود که جزو مصادیق حمایت از تولید است.

کد خبر 5205215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha