۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۲۸

رئیس کل دادگستری استان فارس اعلام کرد؛

ایجاد اشتغال برای ۸۰ درصد مددجویان زندان های استان فارس

ایجاد اشتغال برای ۸۰ درصد مددجویان زندان های استان فارس

شیراز - رئیس کل دادگستری استان فارس از برنامه برای ایجاد اشتغال ۸۰ درصد از مددجویان زندان های استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام کاظم موسوی در نشست بررسی ایجاد اشتغال هر چه بیشتر مددجویان زندان‌های استان فارس با اشاره به اینکه در سال گذشته اشتغال ۵۴ درصد از محکومین زندان‌های استان فارس محقق شده است بر برنامه ریزی و هدف گذاری اشتغال ۸۰ درصدی مددجویان زندان استان فارس در سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از یک هزار و ۷۰۰ نفر قرار داد اشتغال به کار در خارج از زندان داشته و برخی از شرکت‌های خصوصی نیز برای اشتغال و به کار گیری ۵۰۰ نفر دیگر از مددجویان زندان‌های فارس اعلام نیاز کرده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت آمار عملکردی بر اساس سیاست‌های قوه قضائیه و شاخص‌های ارزیابی طرح پایش زندانیان مورد تأکید ریاست معظم قوه قضائیه توصیه نمود و از تلاش و اهتمام شبانه روزی قضات ناظر زندان، معاونین دادستان شیراز، مدیر کل زندان‌های فارس و سایر قضاتی که ضمن سرکشی و بازدید هدفمند در طرح پایش زندانیان تعامل و همراهی لازم را داشته تشکر و قدردانی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی از برگزاری جلسات مداوم و منظم کمیسیون عفو دادگستری استان فارس خبر داد و افزود: در این جلسات وضعیت زندانیانی که بر اساس قانونی مستحق عفو و بخشودگی و برخورداری از آزادی مشروط هستند مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه زندان محل نگهداری سارقین و مجرمین جرایم خشن و خطرناک است و نه مجرمین جرایم مالی و غیرعمد بنابراین لازم است در خصوص کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها با استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس و ارفاقی از ورود زندانیان جرایم غیر عمد و مالی به زندان جلوگیری به عمل آمده و برای آزادی این دسته از زندانیان از تمامی ظرفیت‌های موجود استفاده شود.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس بر لزوم سرکشی و بازدید هدفمند قضات و مسئولان قضائی از زندان بویژه در ماه مبارک رمضان تأکید داشت و گفت: قضات از زندانیان سرکشی و جویای اوضاع و احوال مددجویان زندان باشند و بدین منظور لازم است قضات ضمن بازدید هدفمند از زندان با مددجویان ملاقات و از نزدیک به بررسی مشکلات زندانیان بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی به موضوع مجازات‌های جایگزین حبس نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بیش از ۶۵۰۰ مورد رأی جایگزین حبس از سوی قضات دادگستری فارس صادر شده است و ۱۲۰ نفر نیز از تسهیلات پابند الکترونیک استفاده نموده‌اند که امیدواریم با توجه به صدور احکام بیشتر و فراهم شدن شرایط فیزیکی پابند الکترونیک بتوانیم از ظرفیت بیشتری در این خصوص استفاده نمائیم.

اسحاق ابراهیمی مدیر کل زندان‌های فارس نیز در این نشست با اشاره به موضوع اصلاح مجرمین مورد تأکید سند تحول قضائی گفت: در چشم انداز سند تحول قضائی یکی از ظرفیت‌های اصلاح مجرمین موضوع اشتغال مددجویان زندان‌ها است که در این زمینه لازم است قضات و مسئولان دادگستری استان و اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی اهتمام لازم در این خصوص داشته باشند.

وی با بیان اینکه علاوه بر اشتغال کارگاهی و حرفه آموزی مددجویان درون زندان‌های استان فعال می‌باشد از آمادگی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان فارس برای استفاده از ظرفیت بیش از ۷۶۰۰ مددجویان جهت اشتغال در خارج از زندان همراه با نظارت ویژه قضات ناظر زندان خبر داد.

کد خبر 5205593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha