۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۴۷

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر:

مراکز آموزش جوار کارگاهی در صنایع استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود

مراکز آموزش جوار کارگاهی در صنایع استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود

بوشهر - مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: در راستای تامین نیروی انسانی ماهر، مرکز آموزش جوار کارگاهی در صنایع استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی صبح سه‌شنبه در نشست با مدیران کل صنعت، معدن و تجارت و تعاون کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر اظهار داشت: به منظور آموزش و تولید نیروی انسانی ماهر برای صنایع استان بوشهر تلاش‌های خوبی صورت گرفته است.

وی مهارت‌افزایی را راهی مهم برای تقویت اشتغال در جامعه دانست و اضافه کرد: رویکرد آموزش‌های مهارتی تقاضا محوری است و تنها با مشارکت، می‌توان نیاز واقعی واحدهای تولیدی را تأمین کرد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر خاطرنشان کرد: شناسایی و ذائقه واحدهای تولیدی در جهت جذب به آموزش و قرار دادن آن در سبد تولیدی‌ها می‌تواند اثرگذار باشد.

وی یکی از برنامه‌های شاخص سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در سال جاری را موضوع آموزش شاغلین و توانمندسازی نیروی کار دانست و افزود: برای ایجاد هزار و ۴۰۰ مرکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی در کل کشور برنامه ریزی شده است.

دراهکی به راه اندازی ۲۳ مرکز جوار کارگاهی در سال جاری در استان بوشهر اشاره کرد و گفت: آموزش در این مراکز بیشتر در کارگاه‌های عملی و خط‌های تولید انجام می‌شود و نیروها در روند تخصصی شغل مربوطه آموزش می‌بینند.

وی با بیان اینکه مجوز مراکز آموزش جوار کارگاهی در کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی که بیش از ۵۰ نیرو داشته باشند داده می‌شود، بیان داشت: صنایع بیشترین حجم اشتغال استان را دارند و باید زمینه ارتقای دانش و مهارت شاغلین در این صنایع با همکاری و تعامل صنعت با آموزش فنی و حرفه‌ای محیا شود.

کد خبر 5214728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha