۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۱۸

استاندار گیلان تأکید کرد:

لزوم تقویت تجهیزات وامکانات جمعیت هلال احمر گیلان

لزوم تقویت تجهیزات وامکانات جمعیت هلال احمر گیلان

رشت- استاندار گیلان با اشاره به اینکه این استان جزء استان های حادثه خیز کشور است، گفت: امکانات و تجهیزات جمعیت هلال احمر پاسخگوی نیازها نیست و باید تقویت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع پیش از ظهر چهارشنبه در آئین افتتاح همزمان ۲۳۰ خانه هلال گیلان با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر از کانون‌های امید آفرین در هر جامعه‌ای محسوب می‌شود، گفت: این جمعیت ظرفیت عظیمی برای ارائه خدمت به مردم دارد.

وی با بیان اینکه از جمعیت از سرمایه بزرگ اجتماعی و اعتماد بالای عمومی برخوردار است، اضافه کرد: استان گیلان جز استان‌های حادثه خیز در کشور است و حضور نیروهای آموزش دیده این جمعیت هلال احمر در حوادث موجب دلگرمی مردم و پشتوانه خوبی برای ارائه خدمت به افراد است.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به کمبود برخی تجهیزات و امکانات در هلال احمر استان، گفت: با توجه به شرایط موجود نیازمند تقویت این امکانات برای ارائه بهترین خدمت هستیم.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ صلح و نوع‌دوستی با الگوهای بدیع همچون خانه هلال با استفاده از نیروهای مردمی آموزش دیده لازم و ضروری است، افزود: استان گیلان با افتتاح ۲۳۰ خانه هلال امروز ۴۲۵ خانه در سراسر استان داشته و رتبه برتر در کشور را دارد.

زارع بر ضرورت بهره‌گیری از بستر فضای مجازی برای آموزش همگانی نیز تأکید و اظهار کرد: آموزش بهداشت و خدمات امدادی، سازماندهی و کسب مهارت‌های اجتماعی جمعیت هلال احمر می‌تواند به ارتقا توانمندی‌های جوانان و افزایش نشاط روحی و قابلیت‌های مشارکت آنان در جامعه منجر شود و گیلان، مصداق بارز این حوزه است.

وی با اشاره به همکاری جمعیت هلال احمر با دیگر نهادهای مردمی و جهادی همچون بسیج و سازمان‌های مردم نهاد در دوران شیوع کرونا، افزود: برای واکسیناسیون نیز نیازمند این مشارکت و همکاری هستیم.

استاندار گیلان بر لزوم توجه به جلب و جذب جوانان به این جمعیت تأکید کرد و ادامه داد: عضویت جوانان کشور در این مجموعه مردمی روحیه خدمت جهادی ارتقا می‌یابد و محبت‌ها و مهربانی‌ها، افزایش خواهد یافت.

کد خبر 5215751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha