۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۳۶

امام جمعه موقت بوشهر:

شفافیت یکی از مطالبه‌های جدی از کاندیداهای انتخابات باشد

شفافیت یکی از مطالبه‌های جدی از کاندیداهای انتخابات باشد

بوشهر- امام جمعه موقت بوشهر گفت: شفافیت به عنوان یک مطالبه جدی از کاندیدای انتخابات خواسته شود.

حجت‌الاسلام یوسف جمالی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کاندیدای انتخابات باید به مردم تعهد بدهند اگر وارد انتخابات شدند و به عنوان منتخب مردم انتخاب شدند به صورت مستمر و دقیق گزارش به مردم بدهند.

وی بابیان اینکه یکی از مهم‌ترین مباحث برای پیشگیری و یا کم شدن تخلفات در هر مجموعه‌ای بحث شفافیت است تصریح کرد: شفافیت یعنی عملکرد، هزینه‌ها و درآمدها، عزل و نصب‌ها مشخص باشد و به معنای واقعی کلمه هیچ‌چیز از مردم پنهان نباشد.

جمالی اضافه کرد: در وقع امکاناتی که در مجموعه‌ها قرار می‌گیرد، تجهیزات و اعتباراتی که وجود دارد همه متعلق به مردم است و صاحبان اصلی آن مردم هستند و این مردم هستند که به برخی رأی می‌دهند تا به نمایندگی از آنها کارها را به پیش ببرند و مدیریت بکنند.

وی بیان کرد: معنی ندارد کسی از طرف شخص موکل، وکیل در انجام کاری باشد و بعد از گرفتن کار همه چیز را از موکل خود مخفی کند بنابراین در همه مجموعه‌ها شفافیت مهم است به ویژه در انتخابات اهمیت آن چندین برابر می‌شود.

جمالی بابیان اینکه بایست به موضوع مهم شفافیت پرداخته شود اضافه کرد: به‌عنوان‌مثال در بحث مذاکرات هسته‌ای چوب مخفی‌کاری را خورده‌ایم یعنی اموری که باید و به مردم گزارش نشد و برعکس بیگانگان می‌دانستند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان بوشهر بابیان اینکه به عنوان یک مطالبه از کاندیدای انتخابات خواسته شود خاطرنشان کرد: باید گزارش دقیق و مستمر از نمایندگان و منتخبین انتخابات در همه سطوح به عنوان مطالبه جدی مردم باشد.

خبرگزاری مهر با همکاری جنبش «از ما» چالش شفافیت کاندیداهای شورای شهر را راه اندازی کرده است و با اجرای این چالش رأی دهندگان می‌توانند با آگاهی بیشتر نسبت به انتخاب اعضای شورای شهر و روستا اقدام کنند.

خبرگزاری مهر از همه کاندیداهای استان بوشهر در انتخابات شوراها دعوت می‌کند تا با ثبت نام در این سایت http://azmaa.net میزان شفافیت در عملکرد خود را ارزیابی کنند.

کد خبر 5217844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha