۶ خرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۵۹

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خبر داد؛

انجام ۸ میلیون جوجه ریزی در کردستان

انجام ۸ میلیون جوجه ریزی در کردستان

سنندج- رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود هشت میلیون قطعه جوجه ریزی در استان صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه پارسال رشدی ۱۸ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد فرید سپری روز پنج شنبه در جلسه قرارگاه ساماندهی مرغ در استان کردستان اظهار کرد: در فروردین امسال چهار میلیون و ۷۹ هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۸ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در اردیبهشت ماه امسال هم سه میلیون و ۸۶۳ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی ۱۹ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون میزان جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کردستان نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ۱۸ درصد رشد داشته است و این مهم نشان از پویایی این صنعت و برنامه ریزی منطقی در استان است.

سپری تصریح کرد: صنعت مرغداری در کردستان شرایط بسیار مساعدی دارد و این استان سهم ۳.۵ درصدی جوجه‌ریزی کشور در فروردین و ۳.۳ درصدی در اردیبهشت ماه را به خود اختصاص داده است.

وی اعلام کرد: در حال حاضر در ۷۱ واحد مرغداری استان یک میلیون و ۴۴۰ هزار قطعه مرغ معادل دو میلیون و ۲۹۶ هزار کیلو مرغ زنده وجود دارد.

سپری افزود: روزانه ۲۳۰ تن گوشت مرغ در استان تولید می‌شود که ۷۰ تن آن بیش از میزان مصرف استان بوده و به دیگر استان‌های کشور صادر می‌شود.

وی اظهار کرد: استان کردستان در قرارگاهی که در سطح ملی تشکیل شده معین استان البرز است و روزانه ۵۰ تا ۶۰ تن گوشت مرغ به این استان صادر می‌کند.

کد خبر 5222015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha