۱۹ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۱۰

در حاشیه جلسه هیات دولت مطرح شد؛

گلایه امیری از شکایت مجلس از روحانی برای اجرای سند ۲۰۳۰

گلایه امیری از شکایت مجلس از روحانی برای اجرای سند ۲۰۳۰

معاون پارلمانی رئیس جمهور از ارسال شکایت نمایندگان از روحانی به دلیل اجرا و امضای سند ۲۰۳۰ به قوه قضائیه گلایه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور پیش از ظهر امروز (چهارشنبه)  در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار داشت: در لایحه بودجه ۱۴۰۰، دولت مطلقا و به هیچ وجه برای سند ۲۰۳۰ حکم، بودجه‌ و اعتباری را نیاورد و  تعهدی را نیز در این باره نپذیرفته است.  

وی با بیان اینکه در قانون بودجه ۱۴۰۰ مطلقا به موضوع سند ۲۰۳۰ پرداخته نشده است، افزود: مطلبی که یکی از نمایندگان مجلس تذکر داد، صرفاً بر اثر اشتباه سهوی بود که یک کارشناس در یکی از جداول انجام داده بود و بلافاصله سازمان برنامه و بودجه، هم در فایل و هم در نسخه‌های کاغذی آن را اصلاح کرد. ما فکر می‌کردیم چون توضیحاتی که داده‌ایم، مستدل و مستند بود و قانون بودجه هم کاملاً مشخص و گویا است، قضیه حل و فصل شده تا اینکه هفته گذشته دیدیم این درخواست در دستور هفتگی مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهار داشت: روز گذشته  در مجلس گزارش کمیسیون قضایی قرائت شد. البته این گزارش هم از جهت شکلی و هم از جهت ماهیتی ایرادهایی داشت و متاسفانه مثل موارد دیگر که درخواست اعمال ماده ۲۳۴ می‌شود، به نماینده دولت اجازه صحبت داده نشد.  

امیری خاطرنشان کرد: وقتی گزارشی از یک کمیسیون در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود، اصول انصاف و قواعد دادرسی بر این است که کسی که گزارشی بر علیه او قرائت می‌شود، به او اجازه دفاع و صحبت بدهند اما گزارش کمیسیون قضایی یک طرفه قرائت شد و اجازه صحبت هم به نماینده دولت ندادند.

وی در پایان با بیان اینکه این گزارش در ادامه به رای گذاشته شد و حدود ۱۸۰ نفر از نمایندگان محترم به آن رای دادند و البته سه نفر مخالف بودند و سه نفر ممتنع و تعدادی هم در رای‌گیری شرکت نکردند، گفت: درخواست ما این است که در چنین مواردی براساس اصول انصاف و قواعد دادرسی اجازه بدهند دولت صحبت کند.

کد خبر 5230788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha