۱۹ خرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۵۳

نامزد انتخابات ریاست جمهوری:

موضوع حق آبه را شخصا پیگیر می کنم/راه اندازی رسانه بلوچی در استان

موضوع حق آبه را شخصا پیگیر می کنم/راه اندازی رسانه بلوچی در استان

زاهدان- نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در موضوع حق آبه تالاب هامون از کشور افغانستان شخصاً ورود خواهم کرد تا منطقه سیستان از معضل خشکسالی نجات پیدا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضایی عصر چهارشنبه در ویژه برنامه انتخاباتی که از شبکه استانی هامون پخش شد، اظهار داشت: ایران را باید با ایران شناسی، هنرش، طبیعتش و قدمت تاریخی اش شناخت.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی با وحدت و همدلی مردم عزیز و با رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) و دور هم کردن تمام اقوام ایرانی به سرانجام رسد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخاباتی ریاست جمهوری بیان داشت: سرنوشت صندوق‌های رأی را مردم تعیین می‌کنند، با قیام سوم دولت ما می‌خواهد وحدت ملی به وجود آورد / قوم گرایی باید کنار گذاشته شود.

وی گفت: برای رسیدن به ایده‌های بزرگ استانداران دولت اقدام و عمل باید از خود همان استان انتخاب شوند،

وی ادامه داد: مروم استان سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌های ویژه ای هستند، به دور از پارتی بازی و قوم گرایی از نخبگان استفاده خواهیم کرد.

رضایی تصریح کرد: کمک می‌کنیم از طریق امکانات پژوهشی با مدیران همفکری خواهیم کرد، ما با همه توان دولت اقدام و عمل در کنار هم مشورت خواهیم کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: علاوه بر یارانه ۴۵۰ هزار تومانی ایجاد اشتغال و نهضت خانه سازی راه اندازی خواهیم کرد.

وی افزود: با ۱۰ درصد آورده مردم خانه دار خواهند شد و ۹۰ درصد وام بانکی به آنها تعلق خواهد گرفت، وثیقه وام بانکی سند مالکیت منزل مسکونی است که قراره ساخته شود.

رضایی گفت: حفظ کرامت انسانی مهمترین اولویت دولت اقدام و عمل است، و تلاش ما بر این است با کمک و حمایت‌های مردمی صورت پذیرید.

وی بیان داشت: کسب و کارهای خانگی را توسعه خواهیم داد و با اختیارات اجرایی به استان سیستان و بلوچستان یک ایالت اقتصادی ایجاد خواهیم کرد.

رضایی با اشاره بر اینکه باید از مدیران بومی استفاده شود، افزود: در زابل، زاهدان، سراوان و ایرانشهر مدرسه زمام داری احداث خواهیم کرد.

وی گفت: در موضوع حق آبه سیستان و افغانستان شخصاً ورود خواهم کرد تا حوزه سیستان از این معضل نجات پیدا کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: انتقال آب دریا به سایر شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان از دیگر برنامه‌های دولت ما است.

وی گفت: مرز مشترک چابهار به هندوستان، زابل به افغانستان، سراوان به پاکستان نیازمند ساماندهی و برنامه ریزی منسجم است.

وی ادامه داد: راه اندازی رسانه بلوچی در مرکزی صداوسیمای سیستان و بلوچستان در دستور کار دولت ما است / معادن عظیمی در استان وجود دارد که با یک برنامه ریزی مناسب می‌توان توسعه اقتصادی به جود آورد.

استان سیستان و بلوچستان در حوزه صنایع دستی قدمت تاریخی دارد و رونق صنعت گردشگری لازمه توجه ویژه است و از سرمایه گذاران حمایت خواهیم کرد.

تبییض در این استان باید پایان پیدا کند و برادری و برابری اولویت بندی شود، با همدلی و همراهی می‌توان پیشرفت اقتصادی و فرهنگی ایجاد کنیم.

کد خبر 5231190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha