۲۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۲۲

در قالب برنامه تلویزیونی؛

مهرعلیزاده هم برنامه‌ای برای کرمانشاه ارائه نکرد!

مهرعلیزاده هم برنامه‌ای برای کرمانشاه ارائه نکرد!

کرمانشاه- محسن مهرعلیزاده، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در برنامه تلویزیونی اختصاصی برای مردم کرمانشاه در شبکه زاگرس برنامه ویژه‌ای برای این استان ارائه نکرد.

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به برگزار شدن برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در قالب شبکه‌های استانی برای بیان برنامه‌های آینده برای هر استان امروز گفتگوی اختصاصی محسن مهرعلیزاده در تلویزیون و رادیو کرمانشاه به صورت همزمان در ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه پخش شد در این برنامه تلویزیونی که نیم ساعت و از پیش ضبط شده بود محسن مهرعلیزاده به معرفی خود و کارنامه علمی و اجرایی در کشور و مباحث کلان اقتصادی و سیاسی پرداخت و برنامه‌ای اختصاصی برای مردم کرمانشاه و حل مشکلات این استان ارائه نداد.

محسن مهرعلیزاده در این گفتگوی تلویزیونی که بعد از ظهر امروز از شبکه زاگرس پخش شد، اظهار کرد: امروز کشور ما در موقعیت و مقطع تاریخی خطیری قرار دارد.

وی افزود: مردم ایران دست به انتخابی می‌زنند که با تکیه بر تجربیات گذشته با انتخاب فرد مورد نظر راهی برای برون رفت از مشکلات خود یافته و با انتخاب فرد مذکور خدمتگزاری را به عرصه ریاست جمهوری می‌آورند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اینکه هم اکنون مسائل معیشتی مردم در شرایط مساعدی نبوده و فقر، بیکاری و فاصله بسیار زیاد اجتماعی بین اقشار مختلف جامعه حاکم است، بیان کرد: افزایش سطح خط فقر به ۷۰ درصد جامعه یعنی ۷۰ دهک جمعیتی جامعه و کشمکش‌های بی حاصل بین افراد گروه‌ها، نظرگاه‌ها و صاحب نظران مختلف عرصه‌های سیاسی اجتماعی و فرهنگی در ایران دیده می‌شود.

وی ادامه داد: تأسف‌بارتر از حالت کنونی این است که با وجود برخی مسئولان با نیت خیر، دست ناپاکی‌ها، اختلاس و دزدی و دست درازی به بیت‌المال فشار اقتصادی به مردم وارد می‌شود و این معیشت سخت که برای مردم به وجود آمده امید به آینده را از آن‌ها گرفته است.

مهرعلیزاده با بیان اینکه برخی مسئولین در واقع نا مسئول هستند، گفت: نامسئولین کسانی هستند که برای گرفتن کرسی ریاست به دنبال روش‌های ناصواب رفته و با خرید و فروش میز و امضا کشور را به جای فعلی رساندند، در صورتیکه کشور می‌توانست به قوی‌ترین کشور منطقه خاورمیانه تبدیل شود اما اقدامات انجام شده فاجعه بسیار بزرگی را به وجود آورده به طوری که از پس از انقلاب اسلامی ایران اعتماد مردم به نظام و حاکمیت و مدیران اجرایی بسیار آسیب دیده و این عدم اعتماد سرمایه سنگینی را از کشور ستانده است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در شرایط فعلی اگر مسئولی بخواهد کار درست و در جهت منافع ملی انجام دهد دیگر مورد پذیرش مردم نیست، خاطرنشان کرد: اگر فردی در جایگاه خود میان خود، خدا و مردم پیمان ببندد که مشکلات را حل کند باید شرمندگی پدری که شغل خود را در واحدهای تولیدی که هم اکنون تعطیل شده از دست داده را بفهمد، البته تنها دیدن، فهمیدن و بازگو کردن مشکلات نمی‌تواند آن‌ها را حل کند.

وی با بیان اینکه از خانواده‌ای متوسط آمده و سمت‌های مدیریتی مختلفی داشته است، گفت: ایده اینکه مسئولان کشور به تنهایی مشکلات را حل کنند درست نبوده و راه برون رفت از مشکلات در صورتی است که مدیران و مردم باهم آن‌ها را طراحی و معرفی کنند.

مهرعلیزاده ادامه داد: سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قرار است برگزار شود در ۱۲ دوره گذشته اقداماتی انجام شده در زمان جنگ دولت وقت زحمات بسیاری کشیده به طوری که در اوج بمباران‌ها با ۶.۵ میلیارد دلار درآمد که ۳.۵ میلیارد آن هزینه جنگ شد و تنها ۳ میلیارد برای توسعه کار، روزی مردم و تهیه گوشت و کالاهای اساسی مردم در نظر گرفته شده بود انرژی، ویتامین و پروتئین کافی به مردم می‌رسید و خانواده‌های بسیاری شهید می‌دادند، این‌ها سرمایه‌های بزرگی بود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در دولت بعد از آن شرایطی به وجود آمد که روحیه جلب تعاون همگانی برای پیشبرد کار از بین رفته با وجود اینکه دولت وقت دولت سازندگی بود، گفت: اما در دوره دولت پس از آن انصافاً دولت اصلاحات برای کشور عزت و افتخار آفرید در این دوره پاسپورت ایران اعتبار پیدا کرده و رؤسای جمهور کشورهای اروپایی رئیس جمهور ایران را دعوت می‌کردند.

به گفته مهرعلیزاده در این دوره گفتگوی تمدن‌ها توسط ایران در مقابل نظریه جدال تمدن‌ها که بر ادبیات سیاسی جهان در آن زمان حاکم بود در جهان طنین افکن شد و این نظریه ایرانی در سازمان ملل تصویب شد، در دوره اصلاحات دلار قیمتی بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ تومان داشت.

وی افزود: در دولت اصلاحات تورم ۴۸ درصدی تک رقمی شد و پس از چندین سال شادابی و امید مردم به آینده و ارتباط مهربان آن‌ها با حاکمیت برگشت، در این دوران شاخص سلامت اداری، زندگی و بهبود فضای کسب و کار ارتقا پیدا کرده و در واقع ایران به سمت افتخارآفرینی حرکت می‌کرد.

وی با اشاره به ۲ دوره دولت تدبیر و امید گفت: در سه سال نخست با تمام تلاش‌های دولت و مجموعه نظام با مراقبت و نظارت عالی‌ترین سطح تصمیم‌گیران نظام و رهبر معظم جمهوری اسلامی قوی‌ترین معاهده بین المللی ایران در تاریخ این مرز و بوم نوشته شد که ایرانیان نظرات خود را اعمال کرده و به حق غنی سازی که تا سال‌های قبل از آن نادیده گرفته می‌شد رسیدند، برجام در سازمان ملل تصویب شد و حتی چندین تحریم که می‌توانست منجر به جنگ و ناامنی شود خطر آن از ایران رفع شد.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه آمریکا در برجام بدعهدی کرده است، افزود: آمریکا هیچ وقت با ایران دوستی نکرده و حتی در اوایل انقلاب با تحریکی نیروهای رژیم سابق مملکت را ناامن کرده و سپس با حمایت از صدام هشت سال جنگ تحمیلی را بر ایران اعمال کرد و در این شرایط تحریم‌ها نیز اعمال شد.

به گفته مهرعلیزاده برجام می‌توانست راه‌های سرمایه گذاری خارجی، صادرات و واردات و توسعه را بگشاید اما آمریکا راه را بسته و با بی اثر کردن برجام و تحریم سازمان‌ها و اشخاص فشار بر مردم را ایجاد کرد تا مردم ناامید شوند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مردم ایران با تعصب ایرانی خود به از خودگذشتگی و مهربانی ادامه می‌دهند، گفت: برخی افراد تمامیت خواه بوده و می‌خواهند بر تمامی نظام جمهوری اسلامی ایران حکومت کنند، این افراد دیدگاه تنگ نظرانه خود را اعمال کرده و مردم را عصبانی کردند، هم اکنون بحرانی همچون بحران آب بسیار جدی بوده اما به جای آن به دوچرخه‌سواری، موسیقی و آب پاشی در پارک‌ها گیر داده می‌شود، عده‌ای برخی از افراد جامعه را در خیابان‌ها ریخته تا شعارهایی بدهند.

مهرعلیزاده با بیان اینکه شعار مرگ بر برخی کشورها در شأن ایرانی‌ها نیست، بیان کرد: ایرانی‌ها باید با بزرگ خواهی با دنیا برخورد کرده و به گونه‌ای رفتار کنند که این بزرگی به مردم دنیا نشان داده شود، زیر که در جهان برخی کشورها سابقه تاریخی شأن به ۲۰۰ یا ۳۰۰ یا حداکثر یک هزار سال می‌رسد، اما ایران یکی از اصیل‌ترین و بزرگترین امپراطوری‌ها را همچون در دوران کوروش داشته که هم اکنون مردم ما به این ایرانی بودن و مسلمان بودن خود افتخار می‌کنند.

وی ادامه داد: فرهنگ ایرانی بسیار بالا بوده که بدون جنگ و درگیری اسلام را جذب و هضم و حتی به اسلام آموزش و فرهنگ دادند، بنابراین مردم حق دارند که در زندگی شاداب باشند و در فضای رقابتی دارای کسب و کار شوند، اما متأسفانه راه تولید بسته شده و رانت و یکسری زیرمیزی‌ها اجازه پیشرفت را نمی‌دهد.

مهرعلیزاده با اشاره به مشخصات خود گفت: بنده متولد هشت مهر ۱۳۳۵ در مراغه لیسانس مهندسی مکانیک از دانشگاه دولتی تبریز فوق لیسانس مهندسی مکانیک از تبریز به دانشگاه صنعتی شریف و دکترای مدیریت مالی از تهران و تحصیل کرده دکترای اقتصاد مهندسی در دانشگاه هلند هستم که از ۲۵ سالگی وارد بازار کار شده و از ۲۹ سالگی تا ۳۵ سالگی معاون وزیر بودم.

وی ادامه داد: سپس مؤسس منطقه آزاد کیش بودم و زیربنای برق و آب کیش را من گذاشتم، مذاکرات لازم برای تأسیس نیروگاه اتمی بوشهر را من انجام داده و پس از آن استاندار خراسان شدم.

مهرعلیزاده تصریح کرد: در دولت دوم خاتمی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی بودم و الان کسی هستند که با تکیه بر امکانات و تسهیلات دانشگاهی واقف بودن به اقتصاد، برنامه‌ریزی، سیاست، مسائل اجتماعی و فرهنگی منشأ مشکلات را می‌دانم که یکی از این مشکلات و راه حل آن از بین‌بردن آن رانت و قطع دلار ۴,۲۰۰ تومانی است.

وی گفت: یازده میلیارد دلار سرمایه کشور تلف شده و هم اکنون قیمت اقلامی همچون گوشت از قیمت تمام شده به دلار آزاد بیشتر است، این ثمره کار ندانستن است.

مهرعلیزاده با بیان اینکه مشکلات کشور اقتصادی بوده و با تکیه بر آدم‌های حقوقدان، تازی، امنیتی و نظامی نمی‌تواند آن را حل کرد، گفت: این افراد باید به دادگاه و پادگان و قانونگذاری بروند.

به گفته وی دولت مهرعلیزاده دولت زندگی بوده که معیشت مردم، زندگی آبرومندانه، شرافتمندانه و شادابی در آن باید باشد که این دولت جنگ و زور نخواسته و تنها قوانین اجتماعی را می‌پذیرد.

مهرعلیزاده تصریح کرد: ما، پدران و یا پدربزرگان ما به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران رأی دادیم و باید همان باشد و در آن مداخله نکنیم نباید هر روز فشار آورد زیرا که گرسنگی کم نیست و نباید به دنبال حکم، قانون و بگیر و ببند باشیم.

به گفته نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دولت زندگی افزایش یارانه حداقل پنج برابری پنج دهک پایین جامعه در نظر گرفته شده تا خانواده‌های چهار نفره حداقل یک الی ۲ میلیون تومان داشته باشند، البته اشتغال، مسکن، بازنشستگان و جلوگیری از قاچاق دارای برنامه مشخصی در دولت زندگی است.

وی در پایان گفت: با اتکا به شما خواهم ایستاد تا تمامی رویه‌های غلط را پایان دهم.

کد خبر 5233083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha