۲۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۱۵

مهر گزارش می‌دهد؛

شوری که به انتخابات بازگشت/ بجنورد صحنه تبلیغ نامزدها

شوری که به انتخابات بازگشت/ بجنورد صحنه تبلیغ نامزدها

بجنورد- تنها ۳ روز دیگر به انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا مانده و لحظه به لحظه شور انتخابات با برپایی ستادها و برگزاری تریبون‌های آزاد بیشتر می‌شود.

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: ۲۸ خرداد ماه یعنی تنها ۳ روز دیگر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورای شهر و روستا در سراسر کشور برگزار می‌شود. انتخاباتی سرنوشت ساز که دشمنان طعم فراوانی به آن دارند.

پس از مشکلات فراوان اقتصادی به وجود آمده طی چند سال اخیر، اهمیت این انتخابات به وضوح بیشتر شده است؛ چرا که انتخاب نامناسب و یا عدم شرکت در انتخابات تبعات گسترده دیگری دارد و می‌تواند مشکلات را دو چندان کند.

این روزها شور و هیجان انتخاباتی در شهر نیز بیشتر شده. طی دو روز گذشته دانشجویان در میدان شهید بجنورد اقدام به برگزاری تریبون آزاد با موضوع «چرا باید رأی بدهیم» کردند و در هر مراسم بیش از ۳۰ نفر به مدت ۳ دقیقه سخنان و نظرات خود را مطرح کردند. به این ترتیب فقط در ۲ روز ۶۰ نفر به بیان سخنان خود پرداختند. این یعنی درد و دل مردم زیاد است و آن‌ها خواهان شنیده شدن صدایشان هستند.

همچنین روز گذشته ستاد عبدالناصر همتی نیز اقدام به برگزاری تریبون آزاد کرد. در این مراسم نیز که با شور و هیجان فراوانی برگزار شد افراد مختلف نامزد مورد علاقه خود را تبلیغ کردند.

دیگر ستادها هم با اجرای برنامه‌هایی همچون سخنرانی به استقبال انتخابات می‌روند و در این بین مردم مشغول انتخاب فرد اصلح هستند.

به خاطر ضعف دولت فعلی، پشت دولت آینده را خالی نکنیم

یکی از فعالان ستادی نامزدهای ریاست جمهوری در گفتگو با مهر اظهار کرد: لحظه به لحظه که به انتخابات نزدیک تر می‌شویم شور و هیجان انتخابات گسترده‌تر می‌شود و این می‌تواند در روز جمعه شرایط خوبی را رقم بزند.

وی افزود: امسال به علت کرونا هیچ تجمع خاصی صورت نگرفت و قطعاً شور در فضای حقیقی با همین تجمعات رقم می‌خورد اما در فضای مجازی شرایط فرق می‌کند و همگی مشغول معرفی نامزد مورد نظر خود هستند.

این فعال ستادی با انتقاد از دولت فعلی که سبب دلسرد شدن مردم شده است، تصریح کرد: مردم به خاطر دولت گذشته نباید پشت دولت آینده را خالی کنند زیرا این امر خارج از منطق است؛ اتفاقاً اگر ما به وضع موجود اعتراض داریم باید به پای صندوق رأی رفته و یک نه بزرگ به شرایط فعلی بدهیم.

شناسایی نامزدهای شورای شهر سخت است

اما ورای انتخابات ریاست جمهوری، نباید از انتخابات شورای شهرها غافل شد؛ شورایی مهم و کاربردی که حلقه اتصال مردم و حاکمیت هستند و در صورت اجرای وظایف، می‌توانند در رضایت عمومی مردم نقش مهمی ایفا کنند.

در آستانه انتخابات مراکز شهر بجنورد مملو از ستادهای داوطلبان شورای شهر است و هر کس به طریقی سعی در شناساندن خود به مردم دارد.

به سراغ مردم بجنورد می‌رویم تا از آن‌ها در خصوص انتخابات شورای شهر پرس و جو کنیم. یکی از شهروندان بجنوردی که رو به روی دو ستاد یک باب مغازه دارد و مشغول کاسبی است، به خبرنگار مهر می‌گوید: شناخت ۹ نفر از بین حدود صد نفر کار سخت و گاهی غیر ممکن است.

وی افزود: اکثر تبلیغات شعاری و بدون برنامه است؛ نامزدها بر روی کاغذ تبلیغات خود نوشته‌اند مشکلات شهر را حل می‌کنند اما مشخص نیست چطور باید این اتفاق بیفتد لذا انتخاب کار سختی شده است.

این شهروند بجنوردی با تاکید بر اینکه دوره‌های گذشته برنامه‌ها به صورت حضوری بود، گفت: به دلیل کرونا بسیاری از برنامه‌ها و سخنرانی‌ها لغو شده و این بیش از پیش کار انتخاب را سخت می‌کند.

برای شناسایی افراد به شخصیت‌های برجسته رجوع کنیم

عارف آزادمنش، یکی از شهروندان بجنوردی که سخت مشغول انتخاب افراد اصلح است، گفت: صرفاً به شعارها نمی‌شود اعتماد کرد و برای انتخاب اعضای شورای شهر باید پیش از این شناختی از افراد داشت.

وی افزود: یکی از راه‌های شناخت و انتخاب فضای مجازی است؛ نامزدها در فضای مجازی به صورت جزئی‌تر برنامه‌های خود را عنوان کرده‌اند و این می‌تواند به افراد کمک کند.

آزادمنش رجوع به افراد مطلع و امین را دیگر راه شناخت افراد اصلح عنوان کرد و بیان داشت: مردم می‌توانند به شخصیت‌های برجسته شهر که پاک دستی و درستکاری آن‌ها برای مردم اثبات شده است رجوع کنند و از آن‌ها در این حوزه سوال کنند.

وی افزود: یک انتخاب درست برای شهرمان تأثیر زیادی دارد و نباید به راحتی از کنار انتخابات شورای شهر گذشت؛ مسائل زیادی همچون شهرسازی و اصلاح مشکلات درون شهری وظیفه شورای شهر و شهرداری است و در صورتی که افراد غیرمتخصص وارد گود شوند مردم طعم خدمت را نخواهند چشید.

انتخاب در چند روز آینده کار سخت اما مهمی است لذا مردم عزیز باید با دقت فراوان روزهای آینده را به شناسایی افراد اصلح اختصاص دهند تا بجنورد در ۴ سال آینده رنگ و بوی پیشرفت به خود ببیند.

کد خبر 5235139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha