۲۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۲۹

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

دولت مردمی و مقتدر متضمن آینده روشن برای صنعت کشور است

دولت مردمی و مقتدر متضمن آینده روشن برای صنعت کشور است

کرج - رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: با تشکیل یک دولت مردمی و مقتدر آینده روشن برای صنعت کشور تضمین می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عزت‌الله اکبری‌تالارپشتی ظهر سه‌شنبه در گردهمایی حامیان سید ابراهیم رئیسی در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان البرز که با حضور صنعتگران، تولیدکنندگان، تجار، اصناف، بازاریان و معدن‌کاران برگزار شد، اظهار کرد: رئیس جمهور اصلح باید به توان مردم احترام بگذارد و اعتماد و اتکا داشته باشد.

وی با بیان اینکه مردم رئیس جمهوری می‌خواهند که هر لحظه رسالت و راه شهدا را مدنظر قرار دهد، تصریح کرد: رئیس جمهور در مقابل دشمنان کرنش نکند و به توان و قدرت داخل تکیه و غرب باور نباشد و این ویژگی‌ها در آیت‌الله رئیسی نمود دارد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اهالی صنعت، معدن و اصناف و فعالین اقتصادی در سراسر کشور پای کار هستند و در راستای اعتماد و رأی دادن به آیت‌الله رئیسی باید از ایشان مطالبه‌گری هم داشته باشید.

وی در خصوص دیدگاه‌های رئیسی در قوه قضائیه گفت: در چند ماه اخیر جلسه مشترکی با اعضای کمیسیون صنایع و معادن و رئیسی برگزار شد و سه طرح پیشنهاد داده شد.

اکبری‌تالارپشتی با بیان اینکه اولین طرح اینکه هیچ واحد تولیدی، خدماتی و خدمات وابسته تحت هیچ عنوان پلمب نشود، گفت: همچنین هیچ فعال اقتصادی تحت هر عنوان زندان نرود و خط مجازات او به سمت منافع ملی تبدیل شود و محکوم به ایجاد شغل و شرکت شود.

وی ادامه داد: این موضوع مورد استقبال رئیسی قرار گرفت و طی بخشنامه‌ای به دستگاه قضا دادستان‌ها، رؤسای دادگستری و قضات هیچ واحد تولیدی بی‌جهت تعطیل نمی‌شود.

در مجلس پنجم برای نجات اقتصاد کشور صندوق ذخیره ارزی تشکیل دادیم

اکبری‌تالارپشتی با بیان اینکه ما در مجلس پنجم برای نجات اقتصاد کشور صندوق ذخیره ارزی تشکیل دادیم، تصریح کرد: اما مجلس ششم و اصلاح‌طلبان صندوق ذخیره ارزی را به حساب ذخیره ارزی تبدیل کردند تا دولت به راحتی از آن برداشت کند و نابود کردند.

وی با اشاره به اینکه در مجلس هشتم با دستور رهبری قانون صندوق توسعه ملی تصویب شد، خاطرنشان کرد: این قانون به این صورت بود که از سال اول قانون برنامه پنجم هر سال ۲۰ درصد از صادرات گاز، نفت و میعانات گازی به این صندوق برود و تنها بخش خصوصی برای تقویت و اقتصاد کشور از آن استفاده کند، اما این امر عملیاتی نشد.

وی گفت: این صندوق پشتوانه نظام اقتصادی کشور بود که متأسفانه توسط دولت خالی شد.

وی ادامه داد: بنابراین اطمینان داریم؛ سید ابراهیم رئیسی متعهد به شهدا و مردم است و برای کاسبی پا به این عرصه نگذاشته است، زیرا کسی که این مسئولیت خطیر را بر عهده گرفته دیگر نباید به دنبال کاسب کاری باشد.

اکبری‌تالارپشتی خطاب به صنعتگران، تولیدکنندگان و اصناف استان البرز اظهار کرد: تقاضا داریم؛ جامعه صنعت به سید ابراهیم رئیسی رأی دهند، چراکه ما به عنوان نماینده در کنار مطالبات شما از دولت مستقر در آینده جهت ساماندهی اقتصاد و صنعت کشور هستیم.

وی بیان کرد: باید تمام تلاش خود را معطوف کنیم تا قدرت از دست برخی مدعیان بی‌کفایت ناکارآمد خارج شود و به دست مجموعه فرزندان با کفایت و با درایت مملکت سپرده شود.

وی متذکر شد: باور دارم، اگر دولت انقلابی آیت‌الله رئیسی که مردمی، مقتدر و دور از لابی‌گری‌های معمول و مرسوم است، مستقر شود، صنعت و تولید کشور حداکثر ۶ ماهه فعال و روی ریل قابل قبول قرار گرفته و تضمین‌کننده آینده روشن برای صنعت کشور است.

کد خبر 5235524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha