۲۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۱۷

ظریف در دیدار با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

مذاکرات مجدد در مورد برجام امکان پذیر نیست

مذاکرات مجدد در مورد برجام امکان پذیر نیست

وزیر امورخارجه کشورمان در دیدار با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر لزوم رفع تحریم های آمریکا و عدم امکان مذاکره مجدد در مورد برجام تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس مجمع دیپلماسی آنتالیا، با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر امورخاجه ونزوئلا دیدار و گفتگو کرد.

مذاکرات مجدد در مورد برجام امکان پذیر نیست

ظریف در دیدار باجوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن مرور آخرین وضعیت مذاکرات جمهوری اسلامی ایران در وین بر رویکرد کشورمان در خصوص لزوم رفع تحریم‌های آمریکا و عدم امکان مذاکره مجدد در مورد برجام تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تجربه تلخ مردم ایران در مورد عهدشکنی آمریکا در زمان ترامپ، ابراز امیدواری کرد، مذاکرات در حال انجام در وین، نتیجه بخش باشد.

ظریف در ادامه به تشریح وضعیت جاری در افغانستان پرداخته و وجود اختلاف در بین دولت و جریان‌های سیاسی را یکی از مشکلات جدی در برخورد با ناامن سازی افغانستان دانست.

جوزف بورل نیز در این دیدار ضمن ابراز امیدواری نسبت به نتیجه بخش بودن مذاکرات وین، به مرور آخرین وضعیت خاورمیانه، افغانستان و آمریکای لاتین پرداخت.

کارشکنی‌های آمریکا در اجرای برجام غیر قانونی بود

در ادامه محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در ملاقات با خورخه ارئاسا، وزیر خارجه ونزوئلا، به بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه و موضوعات منطقه‌ای و بین المللی مورد علاقه دوطرف پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن یادآوری کارشکنی‌های غیرقانونی آمریکا در اجرای توافقات برجام به تشریح آخرین وضعیت مذاکرات جمهوری اسلامی ایران در وین پرداخت.

خورخه ارئاسا نیز در این ملاقات به تحریم‌های آمریکا علیه این کشور و ایجاد مشکل در مسیر تأمین واکسن ضد کرونا اشاره کرده و ضمن تقدیر از همراهی کشورمان با دولت و ملت ونزوئلا، کمک رسانی جمهوری اسلامی ایران در روزهای سخت و اعزام نفتکش ایرانی به این کشور را بعنوان جشن مردمی ونزوئلا و روزی فراموش نشدنی دانست.

در ادامه این ملاقات، طرفین در خصوص آخرین وضعیت عراق، افغانستان و کشورهای آمریکای لاتین به رایزنی و تبادل نظر پرداختند.

روابط اقتصادی شرکت های ایرانی و کروات به دلیل تحریم های آمریکا دچار مشکلات اساسی شده است

در ادامه این دیدار ها، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با وزیر خارجه کرواسی، بر علاقه مندی کشورمان جهت توسعه روابط اقتصادی با کرواسی تاکید نمود.

ظریف با اشاره به اینکه شرکتهای متعدد ایرانی دارای روابط اقتصادی با کرواسی، بدلیل تحریم های آمریکا با مشکلاتی روبرو شده اند، ابراز امیدواری نمود تا مجددا تعاملات خود را با زاگرب از سر بگیرند.

در این ملاقات آخرین وضعیت مذاکرات وین، از سوی وزیر خارجه کشورمان تشریح گردید.

آقای رادمان وزیر خارجه کرواسی نیز در این ملاقات با اشاره به تاریخ و فرهنگ غنی ایران، بر علاقه مندی کشور کرواسی جهت تعمیق روابط به ایران تاکید نمود.

وزیر خارجه کرواسی ضمن تبریک پیروزیهای اخیر تیم ملی فوتبال ایران، حضور مربی کروات در ایران را موجب خوشحالی دانسته و برای تیم فوتبال ایران آرزوی موفقیت های بیشتر کرد.

ایران آماده مشارکت موثر در تحکیم ثبات در افغانستان است

در ادامه این دیدار ها در حاشیه اجلاس مجمع دیپلماسی آنتالیا، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان دیدار کرد.

ظریف با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مشارکت موثر در تحکیم ثبات در افغانستان ، بر ضرورت همکاری همه جریانهای سیاسی داخل افغانستان در بازگرداندن امنیت با ثبات به این کشور تاکید کرد.

ظریف همچنین آمادگی برگزاری هرچه سریعتر کمیسیون اقتصادی دوکشور را اعلام کرد.

محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه افغانستان نیز در این دیدار ضمن ابلاغ پیام تشکر دولت افغانستان بابت ارسال کمکهای درمانی و بهداشتی و محموله های اکسیژن ، با توجه به نامساعد بودن وضعیت کرونا، خواستار تدوام مساعدتها گردید.

وزیر امور خارجه افغانستان در ادامه به تشریح آخرین وضعیت امنیتی افغانستان پرداخته و آمادگی خود را جهت هماهنگی با طرف ایرانی بویژه در مورد وضعیت امنیتی مناطق مرزی و برگزاری هرچه سریعتر کمیسیون مشترک اقتصادی اعلام کرد.

کد خبر 5238108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
      1 0
      تا زمانی که همه ی تحریم ها برداشته نشود و راستی آزمایی صورت نگیرد نیاز به هیچ گونه مذاکره ی ذلت بار دیگر نداریم. ان شاء الله با رفتن این دولت غرب گرا، دولت انقلابی به همراه مجلس و مردم تحریم ها را خنثی می کنند و با برداشتن کلاه گشاد برجام از سر خود، عزت بر باد رفته ی ناشی از آن را جبران خواهند کرد.