۲۹ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۰۲

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خبرداد؛

ایجاد شغل برای ۲۷ نفر از معتادین بهبودیافته در زنجان

ایجاد شغل برای ۲۷ نفر از معتادین بهبودیافته در زنجان

زنجان-مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: برای ۲۷ نفر از بهبود یافتگان از اعتیاد در استان زنجان نیز در مشاغل مختلف اشتغال ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد محمدی قیداری گفت: بر اساس این طرح بهبود یافتگان بی بضاعت و نیازمند شناسایی و پس از مصاحبه و ارزیابی اولیه فردی، خانوادگی و حمایت‌های اجتماعی، ارزیابی اشتغال، وضعیت سرپناه، حقوقی، قضایی، روانی و پزشکی، بر حسب نوع نیاز کمک‌های مورد نیاز خود را توسط مددکاران دریافت می‌کنند.

وی اظهار کرد: حرفه آموزی، آماده سازی شغلی، اشتغال، توانمند سازی، کمک به معیشت، خدمات اسکان و سرپناه، ارجاع جهت معاضدت قضایی و حقوقی، بهداشت و درمان از خدمات قابل ارائه در طرح مدیریت مورد می‌باشد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه برای اجرای این طرح چهار مددکار اجتماعی آموزش دیده‌اند، خاطرنشان کرد: بر این اساس معتادین بهبودیافته در بازه زمانی یک تا ۶ ماه تحت حمایت‌های مددکاری اجتماعی و روانشناسی قرار می‌گیرند و ارتباط دائمی با معتاد یا فرد بهبود یافته و خانواده آنان با هدف توانمندسازی و جامعه پذیری قطع نمی‌شود.

محمدی قیداری تاکید کرد: در سال گذشته ۴۰ نفر از بهبود یافتگان مهارتهای مدیریت کسب و کار، آشنایی با قوانین کار و بازاریابی و مهارتهای زندگی را آموزش دیدند.

وی با اشاره به اینکه برای ۶۹ نفر از این افراد پرونده آماده سازی شغلی تشکیل شده و تعداد ۱۲ نفر نیز جهت دریافت تسهیلات اشتغال زایی به بانک‌های عامل معرفی شدند و تعداد ۱۰ نفر از این افراد موفق به دریافت تسهیلات هر کدام به مبلغ ۵۰ میلیون تومان جهت راه اندازی اشتغال شده‌اند، افزود: برای ۲۷ نفر از بهبود یافتگان نیز در مشاغل مختلف ایجاد اشتغال شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ابراز داشت: برای ۳۳ نفر از معتادین بهبودیافته دفترچه بیمه سلامت صادر شده و ۱۷ نفر از افراد نیازمند و فاقد سرپناه به مرکزسرپناه شبانه معرفی شده‌اند و ۷ نفر نیز به علت اشتغال و حل مشکلات ارتباطی مددجو با خانواده توسط مددکاران بازگشت به خانواده را داشته‌اند.

کد خبر 5239063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha