۳۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۵۷

مدیر عامل برق منطقه ای گیلان:

سرمایه گذاری در بخش انرژی های تجدید پذیر گیلان سودآور است

سرمایه گذاری در بخش انرژی های تجدید پذیر گیلان سودآور است

رشت- مدیرعامل برق منطقه ای گیلان با اشاره به ظرفیت و موقعیت ویژه این استان در بخش انرژی‌های تجدید پذیر، گفت: سرمایه گذاری در بخش انرژی های تجدید پذیر گیلان سودآور است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن داراب زاده پیش از ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه ظرفیت اسمی تولید انرژی برق در استان گیلان بیش از ۲۸۰۰ مگاوات است، اظهار کرد: عملاً حدود ۲۴۰۰ مگاوات برق در استان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از اعمال خاموشی به مشترکان خانگی، شرکت برق منطقه‌ای گیلان تفاهم‌نامه هایی با مشترکان صنایع سنگین استان گیلان منعقد کرده است، افزود: در راستای این تفاهم نامه صنایع باید در ساعات اوج مصرف برق، مصرف خود را به حداقل برسانند.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به همکاری مطلوب صنایع در این زمینه، گفت: اقداماتی هم در زمینه افزایش تولید در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه به منظور تولید حداکثری انرژی برق، برنامه تعمیرات اساسی نیروگاه‌های استان را در زمان غیر پیک تنظیم کردیم تا این نیروگاه‌ها بتوانند دز زمان پیک بار در مدار باشند، ادامه داد: همچنین در همین راستا پروژه‌های بسیار خوبی در بخش افزایش ظرفیت پست‌ها و خطوط در دست اجرا است که تعدادی از آنها به مرحله بهره برداری نیز رسیده اند.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان در مورد انرژی‌های تجدید پذیر نیز گفت: در بخش انرژی‌های تجدید پذیر و نو در استان گیلان، پتانسیل بسیار خوبی جهت احداث نیروگاه ۲۰۰۰ مگاواتی بادی وجود دارد و از سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در این بخش استقبال می‌کنیم.

وی افزود: از نظر انرژی خورشیدی نیز خوشبختانه در بخش جنوبی استان گیلان از منجیل تا لوشان ظرفیت بسیار خوب و استثنایی وجود دارد.

داراب زاده با اعلام آمادگی برای حضور سرمایه گذاران در این بخش به علت موقعیت ممتاز و ویژه استان گیلان در بخش انرژی بادی و خورشیدی، ادامه داد: سرمایه گذاری در بخش انرژی بادی و خورشیدی در استان گیلان صد در صد سودآور است.

کد خبر 5240816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha