۳ تیر ۱۴۰۰، ۸:۱۴

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور:

۹۰ درصد پیله تر ابریشم کشور برداشت شده است

۹۰ درصد پیله تر ابریشم کشور برداشت شده است

رشت- رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با اشاره به برداشت ۹۰ درصد پیله تر ابریشم کشور، گفت: پیش بینی می شود امسال هزار و ۷۰۰ تن پلیه تر ابریشم برداشت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عدیل سروی زرگر شامگاه چهارشنبه در گفتگو با بخش خبر شبکه باران با اشاره به برداشت پیله‌تر ابریشم، اظهار کرد: اواسط خرداد ماه تاکنون ۴۵۰ تن پیله تر ابریشم در گیلان برداشت شده است.

وی با بیان اینکه این میزان معادل ۸۰ درصد پیله تر تولید شده در استان گیلان است، گفت: خرید پیله تر نیز از آغاز شده و تا اواسط تیر ماه ادامه دارد.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با اشاره به اینکه امسال علاوه بر خرید تضمینی در مراکز توسعه نوغانداری و خرید توافقی پیله‌تر توسط بخش خصوصی نیز انجام می‌شود، ادامه داد: این کار در سازمان تعاون روستایی و کمیته امداد امام انجام می‌شود.

وی ادامه داد: خردید توافقی پیله تر ابریشم در شهرهای لنگرود، رشت، فومن، شفت، رودسر، صومعه سرا و لاهیجان به قیمت توافقی هر کیلوگرم ۱۵۰ هزار تومان خریداری می‌شود.

سروی زرگر در ادامه با بیان اینکه پیش بینی می‌شود نوغانداران گیلانی امسال ۵۵۰ تن پیله‌تر ابریشم برداشت کنند، گفت: تا کنون ۹۰ درصد از نوغان کشور برداشت شده و پیش بینی شده امسال هزار و ۷۰۰ تن نوغان در سراسر کشور برداشت شود.

کد خبر 5243130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha