۶ تیر ۱۴۰۰، ۱۶:۵۳

صبح امروز انجام شد:

دستگیری و بازداشت یکی از شهرداران استان قزوین به جرم اختلاس

دستگیری و بازداشت یکی از شهرداران استان قزوین به جرم اختلاس

قزوین - معاون نظارت و بازرسی اداره‌کل بازرسی استان قزوین از دستگیری و بازداشت یکی از شهرداران استان قزوین به جرم اختلاس خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر محسن جانجان پیش از ظهر یکشنبه در جمع اصحاب رسانه که به مناسبت فرارسیدن هفته قوه قضائیه برگزار شد با بیان اینکه بیشترین میزان شکایت در استان قزوین از شهرداری‌ها است، اظهار کرد: در سال گذشته ۱۳ نفر از کارمندان شهرداری در استان قزوین بازداشت و دستگیر شده‌اند.

وی افزود: همچنین صبح امروز یکشنبه نیز یکی از شهرداران یکی از شهرهای استان قزوین به اتهام اختلاس بازداشت شده است.

معاون نظارت و بازرسی اداره‌کل بازرسی استان قزوین بیان کرد: در راستای برخورد با تخلفات صورت گرفته در شوراهای اسلامی شهر و روستا در یک سال اخیر ۲ نفر از اعضای شوراهای اسلامی استان حکم انفصال دائم گرفته‌اند.

وی بیان کرد: ۵ نفر از شوراهای اسلامی نیز هم اکنون در مراجع قضائی به‌دلیل تخلفات تشکیل پرونده تشکیل شده و این پرونده‌ها در مراحل رسیدگی است.

جانجان از تشکیل ۲۴ پرونده قضائی در دادگستری خبر داد و عنوان کرد: ۱۵۲ نفر در این پرونده‌ها متهم هستند.

وی اضافه کرد: برای ارزیابی میزان تخلف باید تا پایان مرحله و صدور حکم صبر کرد چون رقم پرونده‌ها ممکن است در مدت زمان بررسی افزایش یا کاهش یابد به طور مثال پرونده مالی ۳۰۰ میلیون تومانی در ضیا آباد یه ۳ میلیارد تومان افزایش یافت.

این مسئول بیشترین درصد پرونده‌ها را مربوط به تضییع حقوق دانسته و عنوان کرد: ارتشاء و اختلاس در جایگاه‌های بعدی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته برای ۱۹ نفر در استان به دلیل ترک فعل پرونده تشکیل شده است، عنوان کرد: در این مسیر با هیچکس تعارف و مماشات نخواهیم داشت و در مسیر بازرسی بدون در نظر گرفتن مصلحت اندیشی ها پیش می‌رویم.

کد خبر 5245467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha