۱۳ تیر ۱۴۰۰، ۸:۴۴

یک نماینده مجلس:

بلاتکلیفی آیین نامه قانون مدیریت بحران

بلاتکلیفی آیین نامه قانون مدیریت بحران

یک نماینده مجلس گفت: آیین نامه اجرایی قانون مدیریت بحران مصوب سال ۹۸ توسط دولت تصویب نشده است و مجلس می تواند، با طرح سوال از وزیر کشور پیگیر این موضوع باشد.

بهروز محبی نجم آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه حوزه مدیریت بحران حوزه‌ای نیست که اجازه دهیم قوانین و ضروریات آن مشمول گذر زمان شود، گفت: هنوز آئین نامه اجرایی قانون مدیریت بحران مصوب سال ۹۸ توسط دولت تصویب نشده است. مجلس می‌تواند، با طرح سوال از وزیر کشور در صحن علنی پیگیر این موضوع باشد.

بهروز محبی نجم آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به بلاتکلیفی تصویب آئین نامه اجرایی قانون مدیریت بحران مصوب ۱۳۹۸ توسط هیئت دولت گفت: متأسفانه بسیاری از قوانینی که با صرف وقت و هزینه بسیار در مجلس توسط نمایندگان مردم به تصویب می‌رسد، از سوی دولت مورد بی مهری قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: ازجمله این موارد قانون جدید مدیریت بحران است که در سال ۹۸ تصویب شد. مجلس می‌تواند، با طرح سوال از وزیر کشور در صحن علنی این موضوع را پیگیری کند.

محبی نجم‌آبادی خاطرنشان کرد: بدون شک بدون آئین‌نامه اجرایی، قانون ناقص و مبهم است و موضوع مدیریت بحران نیز موضوعی نیست که اجازه دهیم مشمول گذر زمان شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی همچنین عنوان کرد: با توجه به اهمیت حوزه پیشگیری و ارائه آموزش‌های عمومی در حوزه مدیریت بحران درصورتی‌که قانون مدیریت بحران مصوب سال ۹۸ در این دو بخش مهم کم‌رنگ است یا چینش ساختارها به‌گونه‌ای است که به‌ویژه در بخش پیشگیری امکان عملکرد سهل و سریع فراهم نیست، باید اصلاحات لازم انجام شود.

کد خبر 5249791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha