۱۲ تیر ۱۴۰۰، ۲۱:۴۵

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی:

دولت به مناطق زلزله‌زده خراسان شمالی بی‌توجه است

دولت به مناطق زلزله‌زده خراسان شمالی بی‌توجه است

بجنورد- رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با انتقاد از بی توجهی دولت به مناطق زلزله زده استان، گفت: دولت باید اعتبار مورد نیاز برای جبران خسارت زلزله را تامین کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد پاکمهر عصر شنبه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به وقوع زلزله ۵.۵ ریشتری شهرستان‌های جاجرم و گرمه، اظهار کرد: از دولت انتظار داشتیم که سریع‌تر به وضع زلزله زدگان رسیدگی کند اما به نظر چون شاهد فوت انسان‌ها نبودیم، دولت بی توجهی می‌کند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی ادامه داد: در این زلزله خانه‌های خشتی و گلی ترک خورده و قابلیت استفاده ندارند لذا باید از این فرصت استفاده کرده و آن‌ها را مقام کرد.

وی با اشاره به محرومیت مردم منطقه، افزود: پس از پیگیری‌هایی که انجام دادیم، بناست فردا در هیئت دولت در این خصوص بحث شود تا اعتبار مورد نیاز برای جبران خسارت تأمین شود.

پاکمهر با تاکید بر اینکه زندگی در چادر در گرمای تابستان بسیار دشوار است، گفت: ماه‌های آینده فصل سرد سال فرا می‌رسد و آسیب دیدگی خانواده‌های زلزله زده بیشتر نیز خواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با اشاره به رایزنی‌های نمایندگان استان، گفت: بناست بنیاد مستضعفان برای هر واحد مسکونی ۱۶۳ پاکت سیمان رایگان اهدا کند؛ همچنین ۲ میلیارد تومان قرض‌الحسنه به آسیب دیدگان اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به تلف شدن دام‌ها در سیل، زلزله و استفاده از آب شرب آلوده، افزود: این اتفاقات سرمایه و شغل دامدار را نابود کرد لذا دولت باید هر چه سریع‌تر به این مسائل رسیدگی کند.

پاکمهر در انتها با اشاره به مصوبه بیمه شدن منازل مددجویان کمیته امداد و بهزیستی توسط دولت، گفت: اکنون خانه این قشر علاوه بر بیمه بنیاد برکت، بیمه دیگری نیز دارند.

کد خبر 5249849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha