۱۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۴:۲۶

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان:

دستگاه‌های مختلف از ظرفیت کانون‌های مساجد استفاده کنند

دستگاه‌های مختلف از ظرفیت کانون‌های مساجد استفاده کنند

کرمان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: انتظار می‌رود دستگاه‌های مختلف از ظرفیت مردمی کانون‌های مساجد استفاده کنند چرا که نیروی انسانی گسترده‌ای در استان آماده فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا علیزاده صبح دوشنبه در چهارمین نشست اعضای شورای هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمان با اشاره به تشکیل چهارمین جلسه این شورا، افزود: در جلسه امروز بیشتر به گزارش برنامه‌ها، افتتاح طرح اوقات فراغت و تقدیر از کانون‌های منتخب پرداخته می‌شود.

مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان این مطلب که کانون‌های مساجد در سال ۷۲ تأسیس شد و این مجموعه نقش مهمی در ساماندهی فعالیت‌های بچه‌های مسجد داشته است، بیان داشت: از اتفاقات خوب در سال‌های اخیر، تصویب اساسنامه کانون‌های مساجد در سال ۹۷ بوده است که بر همین اساس دبیرخانه‌های استانی تبدیل به ستاد شده است.

وی با اشاره به اهداف فعالیت‌های کانون‌های مساجد، بیان داشت: شبکه سازی بچه‌های مسجد، کشف و پرورش استعداد نوجوانان و جوانان در جوار مساجد، شبکه سازی نهادهای مجاور مسجد از جمله اهداف تأسیس کانون‌های مساجد است.

علیزاده با اشاره به اینکه حمایت از کانون‌های مساجد در سال‌های اخیر، از سهمیه‌ای به فعالیتی سوق داده شده است به این معنا که کانونی اعتبار بیشتری دریافت می‌کند که فعالیت بیشتری داشته باشد، عنوان کرد: تأسیس کانون‌های مساجد از سال ۹۲ تاکنون، رشد ۲۰ درصدی داشته است و تعداد آنها از ۵۲۴ به ۶۲۴ کانون رسیده است، در بحث کتابخانه های مجوز دار نیز شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی آنها بوده‌ایم لذا تعداد آنها از ۳۱ به ۶۲ کتابخانه مجوزدار افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان این مطلب که عضوگیری کانون‌ها نیز شدت بیشتری پیدا کرده است و در حال حاضر بیش از ۷۸ هزار عضو در سطح استان‌ها داریم، بیان کرد: از نظر فعالیت‌های اوقات فراغت، مهمترین حوزه فعالیتی کانون‌ها در زمینه برنامه‌های قرآن و عترت، آموزش و توانمندسازی و برنامه‌های هنری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اضافه کرد: انتظار می‌رود دستگاه‌های مختلف از این ظرفیت مردمی کانون‌ها استفاده کنند چراکه نیروی انسانی گسترده‌ای در استان آماده فعالیت هستند.

کد خبر 5251103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha