۱۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۷:۱۴

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد؛

زیان ۲۵ هزار میلیارد تومانی حوزه گردشگری ایران از کرونا

زیان ۲۵ هزار میلیارد تومانی حوزه گردشگری ایران از کرونا

دیواندره- وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: بخش گردشگری کشور به میزان ۲۵ هزار میلیارد تومان از بیماری کرونا آسیب دیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر مونسان روز دوشنبه در مراسم بهره برداری و افتتاح یک مجتمع گردشگری و رفاهی در دیواندره اظهار کرد: در راستای توزیع یکنواخت گردشگر در سطح کشور توجه خاصی به غرب کشور و استان کردستان شده است.


وی افزود: هم اکنون ۷٨ پروژه گردشگری با سرمایه گذاری هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سطح استان کردستان در دست اجراست و در آینده نزدیک با اتمام دو هتل پنج ستارە و یک هتل چهار ستارە، دو هزار و ۵۰۰ تخت بە چهار هزار تخت اقامتی کردستان افزودە خواهد شد.


وی بوم گردی را از دیگر ظرفیت‌های حوزه گردشگری کردستان عنوان کرد و گفت: کردستان با ظرفیت‌های طبیعی و تاریخی می‌تواند به قطب بوم گردی ایران تبدیل شود.


وی در ادامه سخنان خود به آسیب دیدن بخش گردشگری کشور در دوران شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: بخش گردشگری کشور به میزان ۲۵ هزار میلیارد تومان از بیماری کرونا آسیب دیده است و در صورت تداوم همه گیری شاهد آسیب‌های بیشتر خواهیم بود.


وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخش دیگری از سخنان خود یکی از موضوعات مهم برای کردستان را ثبت جهانی اورامان دانست و گفت: اوایل مردادماه کمیته میراث فرهنگی یونسکو تشکیل می‌شود و به سبب اهمیت موضوع بنده شخصاً در آن جلسه شرکت خواهم کرد.


مونسان افزود: امیدوارم بتوانیم در مردادماه سال جاری خبر خوش ثبت جهانی اورامان را به مردم کردستان بدهیم چرا که این مسئله نقش مهمی در توسعه و رونق اقتصادی این منطقه خواهد داشت.

کد خبر 5251266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha