۱۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۹:۳۲

استاندار گیلان:

مسئولان صنعت برق گیلان زمان دقیق خاموشی‌ها را از قبل اعلام کنند

مسئولان صنعت برق گیلان زمان دقیق خاموشی‌ها را از قبل اعلام کنند

رشت- استاندار گیلان با اشاره به وجود برخی مشکلات در زمینه تولید برق و برنامه قطعی ها، گفت: شرکت توزیع و برق منطقه ای باید زمان دقیق خاموشی ها را از قبل اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع عصر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به نشست با مجمع نمایندگان استان گیلان و موضوعات مطرح شده در این نشست، اظهار کرد: در این نشست به موضوعاتی همانند خشکسالی، کمبود منابع آب کشاورزی، کاهش تولید برق و قطعی‌ها بحث و گفتگو شد.

وی به افزایش شدید دما و مصرف برق در نیمه نخست تیر ماه امسال اشاره کرد و گفت: فعالیت رمز ارزها یکی از مؤلفه‌های ازدیاد مابه‌التفاوت میزان مصرف و تولید شد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه فاصله موجود میان تولید و مصرف، خاموشی‌ها در مناطق مختلف کشور از جمله گیلان را به دنبال داشت، افزود: برای بررسی و هماهنگی مدیریت این موضوع، جلسات مختلفی از جمله نشست امروز با نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شده است.

وی بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت مشارکت مردم در جهت مصرف بهینه و صرفه‌جویی برق اشاره و اضافه کرد: برای کاهش آسیب‌ها، شرکت‌های توزیع و برق منطقه‌ای استان موظف هستند تا بر اساس جدول زمانبندی اعلامی، خاموشی‌ها را اعمال کنند.

زارع ادامه داد: تعطیلی برخی از صنایعی که طی سال‌های گذشته در شهریورماه برای تعمیرات و به‌روزرسانی، فعالیتی نمی‌کردند؛ در جهت بهبود وضعیت کنونی مصرف برق در نیمه دوم تیرماه انجام می‌شود.

وی به پیش‌بینی های صورت گرفته مبنی بر پرباری مصرف طی دو تا سه هفته آینده اشاره و ابراز امیدواری کرد که با آسیب‌ها و خاموشی کمتر، از این شرایط عبور کنیم.

استاندار گیلان همراهی مردم فهیم و صرفه‌جویی در مصرف برق را در راستای کاهش خاموشی بخش‌های خانگی و صنایع بسیار اثرگذار دانست و گفت: مردم به پیام‌های اعلامی کارشناسان برق و انرژی از طریق صدا و سیمای مرکز گیلان و رسانه‌ها، توجه و با آنان همکاری کنند.

کد خبر 5254860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha