۲۷ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۰۰

با عنوان «سقوط در زمان»

اثری از امیل چوران منتشر شد/فیلسوفی وامدار یاس فلسفی کی‌یرکگارد

اثری از امیل چوران منتشر شد/فیلسوفی وامدار یاس فلسفی کی‌یرکگارد

«سقوط در زمان» اثر امیل چوران، فیلسوف رومانیایی با ترجمه محمدصادق رئیسی توسط نشر سولار منتشر شد. چوران را وامدار یاسِ فلسفیِ نیچه و کی‌یرکگارد خوانده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، «سقوط در زمان» اثر امیل چوران با ترجمه محمدصادق رئیسی، از سوی نشر سولار با قیمت ۵۵,۰۰۰ تومان روانه بازار کتاب شد. امیل چوران (۱۹۹۵-۱۹۱۱) نویسنده و فیلسوف رومانیایی بود، که در سال ۱۹۴۱ به فرانسه تبعید شد تا آخر عمر نیز همان‌جا ماند و آثارش را نیز به زبان فرانسه نوشت.

چوران فیلسوفی مبارز بود که نوک پیکان اندیشه‌های او هستی را نشانه می‌رود. فیلسوفی که وامدار یاسِ فلسفیِ نیچه و کی‌یرکگارد است. محوریت آثار او رنج و تالم انسانی، بدبینی، نیهیلیسم، خودکشی و از این دست مفاهیم است. خواندن آثار چوران، درک تازه‌ای از هستی‌شناسی در اختیار انسان معاصر قرار می‌دهد. ارزش آثار او تا بدان پایه است که نام او را در کنار نام نیچه قرار می‌دهند.

«سقوط در زمان» حاوی ۹ جستار است که در عین استقلال هر جستار، خط ربط همه آنها را «زمان» تعیین می‌کند. در تمامی فصل‌ها انسانِ تاریخی در یک این‌همانیِ مدرن تا لحظه حالِ انسانِ امروزی نزدیک می‌شود؛ با روحیه‌ای سراسر یاس‌آلود و مملو از بیم و امید.

کد خبر 5260406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha