۲۷ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۰۸

مدیر کل هواشناسی گیلان:

بازگشت هوای گرم به گیلان/ دمای هوا ۲ تا ۶ درجه افزایش می یابد

بازگشت هوای گرم به گیلان/ دمای هوا ۲ تا ۶ درجه افزایش می یابد

رشت- مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به بازگشت هوای گرم به استان، گفت: تا روز چهارشنبه هفته جاری شاهد افزایش ۲ تا ۶ درجه ای دمای هوای گیلان خواهیم بود.

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه آخرین الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی، اظهار کرد: بررسی این الگوها نشان دهنده استقرار جوی پایدار تا پایان هفته جاری در منطقه است.

وی با بیان اینکه در مدت آسمان اکثر مناطق استان گیلان صاف و آفتابی همراه با افزایش تدریجی دمای هوا پیش بینی می‌شود، افزود: در این تا روز چهارشنبه شاهد روند افزایشی ۲ تا ۶ درجه‌ای دمای هوا در استان گیلان خواهیم بود.

مدیر کل هواشناسی گیلان همچنین ادامه داد: در این مدت گاهی با شکل گیری ناپایداری‌های موقتی، در بعضی نقاط بارش پراکنده و احتمال رعد و برق دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به اینکه احتمال گرمازدگی طی روزهای پیش رو وجود دارد، تأکید کرد: از سالمندان، کودکان و افراد دارای مشکلات قلبی و تنفسی درخواست می‌شود در ساعات اوج گرما از تردد در خارج از منزل جدا خودداری کنند.

دادرس با بیان اینکه در دامنه‌ها نیز به ویژه در ساعت عصر و شب شرایط برای بارش‌های پراکنده و رگباری فراهم است، گفت: دریا نیز برای سه روز آینده آرام و حداکثر ارتفاع موج به ۴۰ سانتی متر رسیده و برای انجام فعالیت دریایی مناسب است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آسمان شهر رشت مرکز استان گیلان نیز صاف تا نیمه ابری، همراه با افزایش نسبی دما و گاهی وزش باد پیش بینی شده است، گفت: امروز در اکثر ساعات دمای هوای رشت بین ۲۲ تا ۳۲ درجه سلسیوس در نوسان خواهد بود.

کد خبر 5260446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha