۲۷ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۳۲

معاون میراث فرهنگی مازندران:

خانه موسیقی آخرین راوی خنیاگری در مازندران راه اندازی می شود

خانه موسیقی آخرین راوی خنیاگری در مازندران راه اندازی می شود

ساری- معاون میراث فرهنگی مازندران با اشاره به صدور مجوز راه اندازی خانه موسیقی استاد اسحاقی گرجی از وی به عنوان آخرین راوی موسیقی خنیاگری در استان یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی ایزدی با اشاره به اینکه مجوز راه‌اندازی خانه موسیقی استاد اسحاقی گرجی صادر شد، افزود: خانه استاد محمدرضا اسحاقی گرجی از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مجوز راه‌اندازی خانه موزه موسیقی را دریافت کرد.

وی با اشاره به این مطلب که نام ایشان در سال ۱۳۹۶ به‌عنوان گنجینه زنده بشری در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است؛ افزود: استاد اسحاقی علاوه بر دوتار نوازی و مقام خوانی، در ساختن سازهایی چون دوتار و کمانچه نیز مهارت دارد و آخرین راوی موسیقی خنیاگری مازندران است.

وی با بیان اینکه خانه ایشان هم اکنون کانون موسیقی مازندران است و مخاطبینی از سراسر ایران و خارج از کشور دارد، افزود: این موزه به‌واسطه حضور ایشان و نگهداری، نمایش، معرفی و عرضه سازها، اسناد و مستندات موسیقی مازندران اعم از اشعار و روایات مرتبط بافرهنگ و آداب‌ورسوم و پیشینه زندگی مردمان منطقه، از جایگاه ویژه‌ای خواهد داشت.

محمدرضا اسحاقی گرجی، زاده ۱۴ آبان ۱۳۲۶ در گرجی محله شهرستان بهشهر، موسیقی‌دان، نوازنده و در حال حاضر یکی از آگاهان مقامات و ریز مقامات آوازی و سازی مناطق شرقی مازندران است.

کد خبر 5260461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha