توسط شورای عالی فضای مجازی؛

سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی ابلاغ شد

سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی ابلاغ شد

شورای عالی فضای مجازی سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز ملی فضای مجازی، سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، در راستای تبیین الزامات و طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات پس از استحضار مقام معظم رهبری، برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شد.

این سند با هدف ارتقای بهره برداری از فضای مجازی و صیانت از خردسالان، کودکان و نوجوانان و فراهم سازی فضای ویژه در چارچوب فرهنگ اسلامی – ایرانی برای استفاده مناسب از فضای مجازی و پیشگیری از آسیب‌های احتمالی برای آنها تدوین و به تصویب شورای عالی فضای مجازی کشور رسیده است.

بر اساس این سند مدیریت کلان، راهبری و تدوین الگوی عملیاتی و مقررات عمومی صیانت از خردسالان، کودکان و نوجوانان در فضای مجازی به مرکز ملی فضای مجازی از طریق تشکیل کمیته‌ای با حضور سازمان‌ها و نهادهای مربوطه واگذار شده است.

در این سند، سیاست‌های کلان، اقدامات کلان و تقسیم کار ملی در حوزه مدیریت و راهبری، ایجاد محیط صیانت شده، توسعه محتوا و خدمات رده بندی شده، حمایت و مراقبت، فرهنگ سازی و ارتقای سواد فضای مجازی و تعاملات بین الملل تبیین شده است.

متن کامل این سند در این لینک قابل مشاهده است.

کد خبر 5261245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • رسول IE ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      0 0
      من به عنوان یه پدر ، میدونم چطور با دخترم باید رفتار کنم و از چه چیزهایی باید دوری کنه، چون فرهنگ سازی می کنم. این طرح های مسخره، فقط محدودسازی و جلوگیری از آزادی اطلاعات و آگاهی مردم هستن!
    • حامد IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
      0 0
      با طرح صیانت دارین مردم نابود میکنید میدونید چقدر کسبو کار دارن تو فضای مجازی زندگیشون میچرخونن بدون هیچ زیرساختی میخواین پیام رسان های خارجی قطع کنید واقعا کار بدون کارشناسی چه دستاوردی میخواد داشته باشه یه مشکل به مشکل مردم اضافه میکنید آخه بشینید پیش خودتون فکر کنید چی میخواین از این مردم