۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۳۶

مهر گزارش می‌دهد؛

زنگ خطر خاموشی‌درکرمانشاه به صدادرآمد/ استان اسیر قول‌های نمایشی!

زنگ خطر خاموشی‌درکرمانشاه به صدادرآمد/ استان اسیر قول‌های نمایشی!

کرمانشاه- با توجه به اعلام هواشناسی استان کرمانشاه مبنی بر گرم تر شدن هوای این استان، شرکت توزیع برق کرمانشاه زنگ هشدار برای شروع خاموشی‌ها در استان را به صدا در آورده است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: هر ساله با شروع فصل گرم سال استفاده از انرژی برق با وجود استفاده از وسایل سرمایشی و خنک کننده افزایش پیدا می‌کند و این افزایش مصرف برق مشکلاتی را برای استفاده از این انرژی به وجود می‌آورد که هرساله با وجود قول‌های متعدد برای جلوگیری از خاموشی‌ها بازهم شاهد خاموشی برق در مشترکین خانگی هستیم.

گره خوردن زندگی‌ها به این انرژی و استفاده از وسایل برقی همچون آسانسور، پمپ‌های آب در ساختمان‌های مرتفع و… سبب آن شده که تحمل خاموشی‌ها برای مردم سخت شود و زندگی آنها هرچند با قطع کوتاه مدت برق متأثر شود.

اما خاموشی‌های برنامه ریزی شده با شروع فصل گرم در سال ۱۴۰۰ تا امروز در ۲ مرحله در کرمانشاه اجرا شده است یکی در اواخر اردیبهشت ماه که با ورود قوه قضائیه به بررسی این قطعی‌ها مشکل تا حدودی حل شد و بار دیگر این خاموشی‌ها در اوایل تیرماه که گسترده‌تر و طولانی‌تر بود.

خاموشی‌های اعمال شده در اوایل و اواسط تیرماه در حالی اجرا شد که استاندار کرمانشاه در نخستین روزهای تیرماه ۱۴۰۰ در نشست بررسی وضعیت تنش آبی و کمبود منابع آبی در استان کرمانشاه از جلوگیری از قطع برق مشترکین کرمانشاهی حتی با تعطیلی موقت ادارات خبر داده بود.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در این نشست، قطعی برق در برخی از نقاط شهر کرمانشاه را برخلاف مصوبه جلسه شورای تأمین و بحران استان کرمانشاه دانسته بود.

قول نمایشی استاندار کرمانشاه / ‏ برق کرمانشاه قطع نمی‌شود!

استاندار کرمانشاه وظیفه مهم شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه را تلاش برای جلوگیری از هرگونه قطعی برق در شهر کرمانشاه برشمرد و افزود: شرکت برق استان کرمانشاه هر امکاناتی که برای جلوگیری از قطع برق مشترکین خانگی نیاز دارد تأمین می‌کنیم و حتی اگر نیاز باشد اقدام به تعطیلی چند روزه ادارات خواهیم کرد؛ زیرا تلاش برای آسایش و رفاه مردم جز اولویت‌های کاری ما در استان کرمانشاه بوده و در این زمینه به هیچ عنوان کوتاه نخواهیم آمد.

زنگ خطر خاموشی‌درکرمانشاه به صدادرآمد/ استان اسیر قول‌های نمایشی!

بازوند در ادامه این نشست بیان کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه به هیچ عنوان حق ندارد برق مردم شهر کرمانشاه را قطع کند و این شرکت به دنبال اجرایی شدن تصمیمات اتخاذ شده در استان کرمانشاه باشد نه اینکه هر چه از مرکز گفته می‌شود ما در استان بخواهیم آن را اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: از فرمانداری و مدیریت بحران استان کرمانشاه می‌خواهیم که اگر چنانچه قطعی برق در شهر کرمانشاه را مشاهده شد حتماً این موضوع را به مدیریت استان گزارش کنند و ما با دستگاه ذیربط برخورد جدی خواهیم کرد.

وعده و حرف‌های نمایشی چند روز بیشتر دوام نیاورد و خاموشی‌های گسترده در شهر و استان کرمانشاه آغاز شد، به طوری که در برخی از محلات در ۲۴ ساعت ۲ مرحله نوبت خاموشی آن هم هر نوبت ۲.۵ ساعت اعمال می‌شد.

بحران برقی کشور دلیل اصلی قطع برق کرمانشاهیان / ‏گرمی‬ هوا را پیش بینی نکردیم

در توجیه این خاموشی‌ها اما امیدعلی مرآتی مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه بحران برقی کشور را بهانه قطعی‌های گسترده کرده و در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کشور با گرمی هوا، استفاده غیرمجاز رمز ارزها و خارج شدن برخی نیروگاه‌هایی که نیاز به تعمیرات دارند وارد بحران برقی شده و قطعی برق تا پایان بحران اجرایی خواهد شد.

وی افزود: ورود به بحران برقی غیرقابل پیش بینی بود و حرف‌های استاندار کرمانشاه قبل از این بحران زده شده بود و وقتی کشور وارد بحران برقی شد تصمیمات جدیدی برای کنترل مصرف‌ها اتخاذ شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه تصریح کرد: استفاده بی‌رویه از وسایل سرمایشی برخی مشترکین و ادارات و استفاده غیرمجاز از شبکه برقی شهری یکی دیگر از عوامل افزایش مصرف برق در استان کرمانشاه و در پی آن قطع برق مشترکین است.

زنگ خطر خاموشی‌درکرمانشاه به صدادرآمد/ استان اسیر قول‌های نمایشی!

قطع برق مشترکین با برنامه‌های اعلام شده در استان کرمانشاه ادامه داشت و بیشتر از همه به اصنافی که ارتباط مستقیم با این انرژی داشتند و کسب کار آنها نیاز به سرمایش حاصل از استفاده از برق بود خسارت وارد شد؛ بماند که مشترکین خانگی نیز از این وضعیت دل خوشی نداشتند و از بی تدبیری و ناتوانی مسئولین در پیش بینی گرمی هوا و خروج نیروگاه‌هایی که نوبت تعمیرات دوره‌ای آنها بوده است، گلایه داشتند.

بازگشت جدول خاموشی به کرمانشاه

ثبات وضعیت برقی مشترکین خانگی در کرمانشاه در واپسین روزهای تیرماه ۱۴۰۰ می‌رفت که امید به عدم قطع برق را در دل کرمانشاهیان زنده کند که بار دیگر مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه خبر از جدول خاموشی در کرمانشاه داد و اظهار کرد: از امروز تا پایان هفته آینده شاهد مشکلاتی در صنعت برق کشور به علت بالا رفتن مصرف، کمبود نزولات و خروج نیروگاه‌های آبی و بخار از مدار تولید خواهیم بود که به ناچار اگر چنانچه به وضعیت بحرانی برسیم و فرکانس شبکه افت پیدا کند مجبور به اعمال برنامه خاموشی هستیم.

وی افزود: از امروز بر اساس شرایطی که در کشور در رابطه با عدم توازن تولید و مصرف به وجود آمده، چنانچه از سهمیه‌های که برای شرکت توزیع برق در نظر گرفته شده عبور کنیم، برنامه مدیریت بار اضافی در استان اعمال می‌شود.

وی از هم استانی‌ها خواست، بحث مدیریت مصرف را رعایت کنند؛ کولرهای آبی را دور کند و کولر گازی را در دمای ۲۵ درجه تنظیم کنند.

زنگ خطر خاموشی‌درکرمانشاه به صدادرآمد/ استان اسیر قول‌های نمایشی!

وی تصریح کرد: ادارات دولتی حتماً باید کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق را رعایت کنند، احتمال دارد صنایع هم محدود شوند، صرفه‌جویی به اندازه خاموش کردن لامپ ۱۰۰ واتی در این روزهای سخت واقعاً مورد نیاز است.

هوای کرمانشاه گرم‌تر می‌شود

خاموشی‌های احتمالی در کرمانشاه در حالی قرار است اتفاق بی افتد که اداره هواشناسی استان کرمانشاه از افزایش نسبی دمای هوا در اوایل هفته آینده خبر داده است.

فیروز دولتشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هوای استان کرمانشاه همچنان تا اواسط هفته آینده، صاف در بعدازظهرها همراه با وزش باد و گاهی رشد ابر خواهد بود.

وی افزود: وزش باد که طی ساعاتی از امروز نمود بیشتری خواهد داشت؛ ممکن است در برخی نقاط با گرد و خاک محلی نیز همراه شود.

مدیرکل هواشناسی کرمانشاه تصریح کرد: دمای هوا که امروز و فردا مختصراً روند کاهش خواهد داشت؛ در اوایل هفته آینده به طور نسبی افزایش پیدا می‌کند.

وی دمای هوای پنج شهرستان کرمانشاه را در ۲۴ ساعت گذشته بالای ۴۰ درجه اعلام کرد و افزود: گیلانغرب با ۴۲ درجه، سرپل ذهاب با ۴۴ درجه و قصرشیرین با ۴۵ درجه گرم‌ترین شهرستان‌های استان کرمانشاه هستند.

کد خبر 5263171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
      1 0
      مرده شور تدبیر این دولت و دولتمردان دولت رو ببرن که اینجوری مدیریت میکنن همه کشور را خاک مرده پاشیدن از تنگناهای اقتصادی گرفته تا هزارتا گند دیگه من نمیدونم آخر این کشور به کجا ختم میشه
    • کرمانشاهی IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
      0 0
      مشکل کمبود و قطعی اب بعلت فرسودگی شبکه ابرسانی و ناکارامدی در اصلاح شبکه و حذف انشعابات غیر مجاز کم بود و حالا هم قطعی برق باید مدیریت ارشد نسبت افزایش تخصیص سهمیه برق استان و همچنین رفع مشکل کمبود اب شرب کرمانشاه رسیدگی ویژه ای بعمل اورند